پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر پیاده روی اربعین

حوزه/مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: ثبت نام زائرین اربعین سال‌جاری از امروز پنجشنبه در سامانه «سماح» آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند،ابوالفضل نوفرستی مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی،از آغاز ثبت‌نام زائران اربعین حسینی از امروز خبر داد و اظهار کرد: در سالجاری نیز همچون سنوات قبل ثبت نام زائرین از طریق سامانه سماح به نشانی https://samah.haj.ir یا مراجعه حضوری به شرکت ها و دفاتر زیارتی سطح شهرستانها و بخشهای مختلف صورت می پذیرد.

 
وی ادامه داد: در سالجاری جهت تسهیل و تسریع در روند صدور روادید جهت ثبت نام صرفاً 5 قلم اطلاعاتی(کدملی، تاریخ تولد، شماره موبایل، شماره گذرنامه و تاریخ صدور گذرنامه) از زائرین دریافت می‌شود و اطلاعات تکمیلی همچون تاریخ اعزام، نوع وسیله نقلیه و ... در مرحله پس از پرداخت هزینه انجام می شود.
 
مدیر  حج و زیارت خراسان جنوبی تصریح کرد: پس از تکمیل اطلاعات الزامی فوق، لازم است زائرین جهت تحویل گذرنامه خود بر اساس محل سکونت یک دفتر زیارتی را از لیست دفاتر زیارتی با توجه به استان و شهر محل اقامت خود انتخب کنند.
 
نوفرستی خاطرنشان کرد: ثبت نام در سامانه سماح رایگان است لیکن هزینه هایی که توسط وزارت کشور در سامانه سماح محاسبه و دریافت می‌شود شامل هزینه روادید، هزینه بیمه و خدمات درمانی و حق الزحمه اخذ روادید است.
 
وی با بیان اینکه هزینه صدور روادید مبلغ 40 دلار است که معادل ریالی آن با نرخ مصوب بانک مرکزی از طریق درگاه بانکی سامانه دریافت می‎شود، افزود: حق بیمه و خدمات درمانی مبلغ 200 هزار ریال (150 هزار ریال بیمه + 50 هزار ریال هلال احمر) و حق الزحمه دریافت روادید مبلغ 140 هزار ریال است.
انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha