پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یادواره شهدای مریوان

​حوزه/ امام جمعه اهل سنت قروه در یادواره شهدای شهرستان دهگلان گفت: باید مردمی بودن و مردم سالاری دینی در کشور را یکی از دلایل شکست توطئه های دشمنان اسلام در این ۴ دهه از طول عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا هاشم نوری، امروز در یادواره شهدای شهرستان دهگلان با حضور جمعی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس، خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان و مسئولان محلی و استانی برگزار شد، به حادثه تروریستی اهواز اشاره کرد و گفت: در مراسم رژه نیروهای مسلح اهواز شاهد علمیات تروریستی جریان های تکفیری ـ صهیونیست علیه مردم بی دفاع بودیم، لذا جامعه اهل سنت کشور به ویژه علمای استان کردستان این جنایت ضدبشری را به شدت محکوم می کنند.

امام جمعه اهل سنت قروه ادامه داد: شهیدان در جامعه اسلامی از مقام و جایگاه بسیاری برخوردارند، تا جایی که رسول خدا (ص) درباره شهدا می فرمایند « کسی که در راه خدا جهاد کند، تمام گناهانش بخشیده می‌شود چرا که اجری عظیم است».

وی تاکید کرد: باید مردمی بودن و مردم سالاری دینی در کشور را یکی از دلایل شکست توطئه های دشمنان اسلام در این 4 دهه از طول عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

*لزوم آشنا سازی جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت

در ادامه، سرهنگ محمد امانی نیز با اشاره به برخی از وظایف متولیان فرهنگی، روحانیون و طلاب در این برهه حساس از تاریخ انقلاب اسلامی، اظهار داشت: باید بتوانیم جوانان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا سازیم تا در مقابل تهاجم دشمنان اسلام علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی آسیبی نبینیم.

فرمانده سپاه شهرستان دهگلان با بیان این که باید دفاع مقدس را یکی از نبردهای نظامی کم نظیر در جنگ های نظامی دنیا محسوب کرد، افزود: رزمندگان اسلام در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی به صورت مستقیم و غیرمستقیم با دستان خالی در برابر 53 کشور، هشت سال دفاع جانانه ای کردند و اجازه ندادند که وجبی از خاک این مملکت به دست نااهلان و دشمنان جمهوری اسلامی بیفتد.

 وس در پایان گفت: یکی از راههایی که می توان در برابر تهاجم و ناتوی فرهنگی و عقیدتی دشمنان بایستم، همین برگزاری یادواره شهدای انقلاب اسلامی است، لذا باید برای هرچه بهتر برگزار شدن این یادواره ها، همه مسئولان پای کار بیایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha