جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ عیسی قاسم

حوژه/ مسئول غرفه مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در چهارمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی مشهد گفت: با بیان این که ۱۴ عنوان از مجموعه آثار شیخ عیسی قاسم نیز به زبان عربی و تصاویر و فیلم های مرتبط با ایشان در مجموعه نرم افزاری به نام اسوة الفقاهه و المقاومه آماده شده است.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در چهارمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان در مدرسه آیت الله العظمي خوئی(ره) بالغ بر 165 عنوان نرم افزار ارائه کرده است. 

محمد دانشمند، مسئول غرفه مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، با اشاره به سابقه شرکت دو ساله این غرفه در نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی حوزه علمیه خراسان، به نرم افزارهای عرضه شده در این غرفه اشاره و ابراز کرد: نرم افزارهای نور نرم افزار های تخصصی علوم اسلامی و انسانی است که بر حسب موضوعات دسته بندی شده است. 

وی ادامه داد: بخش دیگر این نرم افزارها نیز شامل قرآن و تفسیر، فقه و اصول، نرم افزارهای علوم حدیث، آثار علما و اندیشمندان، نرم افزارهای تاریخی و جغرافیا، قواعد ادبیات عرب، لغت نامه ها و نرم افزار های عمومی آموزشی و پرکاربرد است. 

مسئول غرفه مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با بیان این که تا به حال استقبال از این غرفه قابل قبول و خوب بوده است، تصریح کرد: نرم افزار «مقتل الحسین» از جمله آثار تازه و بروزی است که موسسه نور همراه با دیگر آثاری همچون «عشق و عطش» و «سفینه النجاه» از موسسه اصفهان نیز در این نمایشگاه به صورت بروز ارائه داده است. 

دانشمند با بیان این که مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور سال 69  با توجه ویژه رهبر معظم انقلاب فعالیت خود را اغاز کرد و الان حدود 200 عنوان نرم افزارهای مختلف تولید کرده که هر یک تعداد زیادی کتاب در آن گنجانده شده است، خاطر نشان کرد: موسسه نور همه کتاب هایی را که می آورد با مجوز انتشارات می باشد و در این نمایشگاه نیز کتاب ها بر اساس نسخه های چاپی ارائه شده که کسانی که کار تحقیقی پژوهشی انجام می دهند بتوانند رفرنس منابع را از همین نرم افزارها پیدا کنند. 

وی ضمن ارائه راهکارهایی در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی نمایشگاه بر ضرورت تحول در چیدمان غرفه ها تاکید و بیان کرد: فضای نمایشگاه نسبت به ابعاد آن قابل قبول است اما می توان این نمایشگاه را در فضایی با مساحت بیش تر درنظرگرفت. 

مسئول غرفه مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با بیان این که 14 عنوان از مجموعه آثار شیخ عیسی قاسم نیز به زبان عربی و تصاویر و فیلم های مرتبط با ایشان در مجموعه نرم افزاری به نام اسوة الفقاهه و المقاومه آماده شده است، بیان کرد: نرم افزارهای «جامع الاحادیث»، «جامع التفاسیر»، «نرم افزارهای دروس حوزوی»، «جامع فقه اهل بیت» و نرم افزار «جامع اصول» را می توان از جمله دیگر نرم افزارهای پرفروش این مرکز در سال جاری عنوان کرد. 

انتهای پیام  ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha