دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بازدید سردبیر خبرگزاری واحة نجف از رسانه رسمی حوزه

حوزه/ مسئولان حوزه نیوز و خبرگزاری واحة نجف در نشستی بر اهیمت افزایش تعامل و ارتباط میان حوزه های علمیه قم و نجف تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام شیخ حیدر الرکابی سردبیر خبرگزاری واحة نجف از رسانه رسمی حوزه بازدید کرد.

وی در این بازدید با بخش های مختلف هفته نامه افق حوزه و خبرگزاری رسمی حوزه اشنا شد. حجت الاسلام رمضانعلی عزیزی سردبیر هفته نامه افق حوزه در این بازدید به توضیح بخش های مختلف این نشریه پرداخت و آمادگی هفته نامه افق حوزه را برای انتشار زندگی نامه و خدمات علمای عراق اعلام کرد.

حجت الاسلام الرکابی هم ضمن قدردانی از فعالیت های هفته نامه افق و خبرگزاری حوزه، بر همکاری مشترک جهت معرفی تلاشها، دستاوردها و خدمات دینی و اجتماعی روحانیت به جامعه تاکید کرد.

دبیر خبرگزاری واحة نجف ادامه داد: با وجود اینکه ظرفیت و محتوا در عرصه اطلاع رسانی دینی موجود است و علما و روحانیون خدمات و عملکرد زیای دارند اما فعالیت رسانه ای ما کم است.

وی افزود: خبرگزاری واحة نجف با همین هدف سه سال قبل توسط آیت الله شیخ محمد یعقوبی در عراق راه اندازی شده است.

حجت الاسلام الرکابی به اهمیت شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: حدود ۱۰ هزار نفر از مشترکین خبرگزاری واحة در شبکه های اجتماعی هستند.

* تقارب و همگرایی حوزه های علمیه قم و نجف استراتژی جدی حوزه نیوز است

حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه هم گفت: تقارب و همگرایی حوزه های علمیه قم و نجف استراتژی جدی حوزه نیوز است لذا سرویس های خبرگزاری در بخش عربی به صورت منطقه ای تقسیم بندی نشده اند و اخبار علما و مراجع ایران و عراق در یک سرویس منتشر می شود.

وی به موانع و مشکلات در عرصه اطلاع رسانی دینی اشاره کرد و گفت: توجه کافی نداشتن به اهمیت رسانه، عدم عملکرد حرفه ای و نبود همکاری و هم افزایی سه مشکل اساسی در این زمینه است.

در پایان این جلسه نشان خبرگزاری واحة نجف به سردبیر خبرگزاری حوزه اهدا شد.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha