سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 463640
۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
خبر کوتاه

حوزه/گرامیداشت یاد و خاطره تنها شهید مدافع حرم خراسان جنوبی، عطرافشانی گلزار شهدا و بهره برداری از پنج پروژه محرومیت زدایی «درح» عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند،گرامی داشت یاد و خاطره تنها شهید مدافع حرم خراسان جنوبی در زادگاهش روستای «اسلام آباد دهک» نهبندان برگزار شد. فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان در این مراسم گفت: استکبار جهانی از قدرت و نفوذ معنوی ایران اسلامی در 40 سال گذشته به وحشت افتاد به ویژه از زمانی که فوج فوج مردم مسیحی در اروپا و آمریکا به اسلام گرویدند.

سردار«قاسمی» با بیان این که دفاع مقدس، عاشورایی شروع شد افزود: انقلاب اسلامی حسینی ادامه می یابد.

به گفته وی شرایط امروز ایران مانند دوران دفاع مقدس که در محاصره و تحریم قرار گرفته بودیم است. به علاوه اگر امروز امنیت، عزت و آسایش در ایران وجود دارد به علت اجرای دکترین بازدارندگی است.

وی ادامه داد: ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد چرا که هدف تنها رضای خداست، اما امروز دشمن تلاش می کند شکاف بین همه ایجاد کند طوری که استراتژی آن ها تفرقه بنداز و حکومت کن است. وی با بیان این که وحدت عامل اصلی پیروزی ایران در دفاع مقدس بود افزود: شهدا به قولی که دادند عمل کردند.

عطرافشانی گلزار شهدا

به مناسبت آخرین روز از بزرگداشت هفته دفاع مقدس، در مراسمی با حضور جمعی از خانواده های شهدا، ایثارگران و مسئولان گلزار شهدای همه نقاط استان غبارروبی شد.

با حضور جمعی از خانواده های شهدا، ایثارگران و مسئولان شهرستان گلزار شهدای  این شهر غبارروبی و عطرافشانی شد.

سرهنگ «بشیری» فرمانده ناحیه سپاه خوسف در این مراسم گفت: شهدا نماد شکست ناپذیری ملت ایران هستند که به همه درس ایثار و از خودگذشتگی دادند.

 

اعطای کمک هزینه تحصیلی به فرزندان زندانیان

 

70 دانش آموز از کمک هزینه تحصیلی به فرزندان زندانیان بهره مند شدند.

مدیر کل زندان ها، اقدامات تأمینی و تربیتی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از کمک هشت میلیون و 400 هزار تومانی در قالب این طرح به فرزندان دانش آموز زندانیان خبر داد و گفت: به هر دانش آموز 120 هزار تومان پرداخت شده است.

«هاشمی» با بیان این که از این تعداد 48 دانش آموز در مقطع ابتدایی، 18 دانش آموز در مقطع متوسطه اول و دوم و چهار نفر دانشجو هستند، افزود: از این تعداد 29 دانش آموز دختر و 41 دانش آموز پسر هستند.

بهره برداری از 5 پروژه محرومیت زدایی «درح»

به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس قنات کلاته شب به نمایندگی از پنج پروژه محرومیت زدایی بسیج سازندگی با هزینه کرد حدود یک میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار با حضور جمعی از مسئولان سربیشه به بهره برداری رسید.

این پروژه ها با مشارکت آستان قدس رضوی، بسیج سازندگی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی، جهاد کشاورزی، اهالی و خیران تامین اعتبار شده است.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha