جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید رضا موسوی نژاد

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بوشهر گفت: متون آموزشی، سخنان و رفتار مدیران، معلمان و اولیا نباید در تضاد با هدف های تربیت اسلامی باشد و در تمام برنامه ها به دفاع از نظام، انقلاب و رهبری توجه و اهمیت داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید رضا موسوی نژاد امروز در جلسه طرح توجیهی مبلغان طرح هجرت حوزه علمیه استان بوشهر به تشریح سیاست های کلان طرح تربیتی پرداخت و گفت: قرآن و عترت در تمام امور به عنوان الگوی تربیتی محور قرار گیرد، اعتدال و میانه روی در تمام برنامه ها به ویژه در تشویق و تنبیه به عنوان یک ضرورت مورد توجه واقع شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بوشهر افزود: متون آموزشی و سخنان و رفتار مدیران، معلمان و اولیا نباید در تضاد با هدف های تربیت اسلامی باشد و در توام برنامه ها به دفاع از نظام، انقلاب و رهبری توجه و اهمیت داده شود.

وی با بیان اینکه هدف اصلی در تربیت باید نهادینه شدن ارزش های دینی و اخلاقی باشد بیان داشت: از این رو باید به طور مستمر و در سنوات متوالی تحصیلی این روش ها مورد توجه قرار گیرد؛ در این طرح باید به تداوم، ممارست و تکرار در تربیت توجه، و نیز تفاوت های فردی در ترییت نظر گرفته شود.

حجت الاسلام موسوی نژاد افزود: برای پرداختن به ویژگی های تربیتی لازم است از ابزارهای متخلف اعم کتاب و لوح های فشرده و فیلم نیز بهره گرفت، تا زمینه یادگیری و تمرین برای دانش آموزان فراهم شود؛ همچنین در مقطع ابتدایی بیش تر فعالیت های تربیتی باید بر محور توصیف و نشان دادن زیبایی های شاخص های تربیتی و ترسیم زشتی های ناهنجاری ها باشد و در مقطع راهنمایی علاوه بر توصیفف لازم است دلایل و براهین دینی و عقلی برای شاخص های تربیتی به صورت ساده و روان بیان شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بوشهر به عوامل مهم و موثر در تربیت اشاره کرد و گفت: عملکرد مدیران، معلمان و کادر مدرسه، تشکل های موجود در مدرسه و جامعه، والدین و خانواده، دوستان، هم کلاسی ها و همسالان، فرهنگ اجتماعی منطقه از عوامل مهم و موثر در تربیت است که کارگزاران طرح باید به آنها توجه دشته باشند.

وی به راهکارهای دستیابی به شاخص های اصلی پرداخت و گفت: برای دستیابی به هر یک از شاخص هایی که عنوان شد روش ها و راهکارهایی مختلفی وجود دارد و برخی از راهکارها و روش ها مختص یک شاخص خاص است و برخی مشترک در تمام شاخص ها که یکی از روش ها و راهکارهای مشترک تبیین موضوع از طریق آیات و روایات می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha