جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز مبلغان دینی باید تعامل و ارتباط خود با مردم را بیشتر تقویت کنند، گفت: هر چه این ارتباطات قوی تر باشد نفوذ و اثرگذاری توطئه های دشمن به پایین ترین سطح ممکن کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در بازدید از فعالیت های تبلیغی روحانیان طرح هجرت ساری، با تجلیل از خدمات فرهنگی و دینی روحانیان در مناطق محروم و روستایی آن را مصداق جهاد فی سبیل الله عنوان کرد.

وی با بیان این که روحانیان طرح هجرت به مصداق واقعی در خدا جهاد می کنند، افزود: این افراد با هجرت از خانه و کاشانه خود در مناطق محروم و دور افتاده سکنی گزیدند به رسالت تبلیغی خود مشغول هستند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که به طور حتم خداوند متعال پاداش کسانی که را که در راهش مجاهدانه خدمت می کنند خواهد داشت، خاطرنشان کرد: این تلاش های شبانه روزی بی توجه باقی نخواهد ماند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که موضوع هجرت در عرصه تبلیغ دین از اهمیت بالایی برخوردار است که همواره مورد تأکید بزرگان دینی بوده است، تصریح کرد: علمای بزرگ نیز همواره برای ادای تکلیف خود در حال هجرت به مناطق مختلف بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این وظیفه روحانیت است که دین از را مهجوریت خارج کند و به صحنه زندگی افراد بیاورد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی این اتفاق روی داده و دین و ارزش های الهی در مسائل فردی و اجتماعی جامعه ما مورد توجه قرار دارد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز خطر دین زدایی در جامعه اسلامی از سوی دشمنان وجود دارد، گفت: دشمن می کوشد با تبلیغ مسائل انحرافی و ضد فرهنگ هویت دینی مردم به ویژه نسل جوان را از بین ببرد و کمرنگ کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هر روز شاهد طرح مسائل جدیدی در مسائل دینی و فرهنگی جامعه از سوی دشمنان هستیم، خاطرنشان کرد: تنها قشری که می تواند این توطئه دشمن را خنثی کند و پاسخگوی شبهات مطرح شده باشد روحانیت است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که نباید مسائل دینی در حاشیه امور قرار گیرند، بیان داشت: دین و احکام اسلامی همواره باید در متن زندگی فردی و اجتماعی مردم قرار داشته باشد تا آثار و برکات آن نیز در جامعه آشکار شود.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که دشمن می کوشد تا تنها پوسته ای از دین و اسلام ناب در جامعه باقی نماند، افزود: در آن صورت دین اثرگذاری خود در جامعه را از دست داده و تنها آثار ظاهری آن باقی خواهد ماند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز ملت بزرگ ایران در سایه دین و ارزش های الهی به مردمی مقتدر و با عزت در دنیا تبدیل شده اند، گفت: در رژیم گذشته دین به پایین ترین سطح تنزل پیدا کرد و جایگاهی واقعی خود را از دست داده بود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که امروز مبلغان دینی باید تعامل و ارتباط خود با مردم را بیشتر تقویت کنند، افزود: هر چه این ارتباطات قوی تر باشد نفوذ و اثرگذاری توطئه های دشمن به پایین ترین سطح ممکن کاهش پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که هر جا حضور روحانیت کمرنگ باشد نفوذ دشمن نیز بیشتر خواهد بود، گفت: روحانیت باید به گونه ای رفتار کند که مردم جذب دین شوند و تبلیغ آنها آثار مثبتی در جامعه داشته باشد. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha