چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
انجمن اسلامی اهایو، نشست «روز اسلامی» را بار دیگر برگزار می کند

حوزه/ انجمن اسلامی اسپرینگ فیلد در اوهایو نشست «روز اسلامی» را که برای سه دهه متوقف شده بود، برگزار می کند. هدف از برگزار یاین نشست، آشناسازی مردم با همسایگان مسلمان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از springfieldnewssun، انجمن اسلامی شهر اسپرینگ فیلد در ایالت اوهایوی آمریکا نشست سالانه «روز اسلامی» را که سه دهه متوقف شده بود، بار دیگر  برگزار کرده و از مردم با اعتقادات دینی مختلف برای آشنایی با همسایگان مسلمان دعوت به عمل می آورد.

این نشست روز شنبه هفته آینده، 13 اکتبر 2018 در ساعت 6 تا 9 مغرب با هدف آشناسازی جوامع اسلامی و غیراسلامی در تالار همایش بیلی در محوطه دانشگاه ویتنبرگ در اوهایو برگزار می شود و شرکت همگان در این رویداد رایگان و آزاد اعلام شده است.

در این گردهمایی، شرکت کنندگان با نماز و دعای اسلامی آشنا شده و «تاد گرین» نویسنده سه کتاب با موضوع «اسلام هراسی» اقدام به سخنرانی می کند.

لازم به ذکر است ایالت اوهایوی آمریکا، 31 سال پیش شنبه دوم هر هفته در ماه اکتبر را به عنوان «روز اسلامی» تعیین کرد، با این حال بزرگداشت این روز از سال 1997 به صورت محلی در اوهایو برگزار نشده است، که یکی از دلایل آن حملات تروریستی 11 سپتامبر بود. از زمان وقوع حملات تروریستی سوءبرداشت های گسترده در جامعه آمریکا علیه مسلمانان گسترش یافت.

دکتر اکبرمحمد که آخرین نشست «روز اسلام» را برگزار کرده و دوباره برای سال 2018 این رویداد را احیاء کرده می گوید: این یک دعوت آزاد برای مردم تمامی ادیان از کنیسه ها گرفته تا کلیساها برای شنیدن سخنرانی های ما است.

محمد در ادامه گفت: مردم نمی دانند که اسلام هراسی یک معضل واقعی است و کارشناسی آورده ایم تا این مسئله را ثابت کند. مردم باید بدانند که ما مسلمانان ارزش های خوبی داریم و این مراسم اسلام حقیقی را نشان خواهد داد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha