جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
​۱۰۰ سال اسلام هراسی و سیاه نمایی مسلمانان در هالیوود

حوزه/ یک گزارش جدید که اخیرا توسط سازمان همکاری فرهنگ پاپ در ایالات متحده منتشر شده، به بررسی یک قرن اسلام هراسی در هالیوود پرداخته و با ارائه پیشنهاداتی، تغییر سیاه نمایی علیه مسلمانان در هالیوود را خواستار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از colorlines، یک گزارش جدید که دو روز پیش توسط سازمان «همکاری فرهنگ پاپ» در ایالات متحده منتشر شد، به ارزیابی معضل «اسلام هراسی و سیاه نمایی گسترده علیه مسلمانان» در رادیو و تلویزیون آمریکا و بررسی فیلم ها و کارتون های به نمایش گذاشته شده علیه مسلمانان در رسانه تصویری هالیوود پرداخته است.

دکتر میثاالحسن، هنرمند و محقق این گزارش را با عنوان «حق و هالیوود: افشای 100 سال استعاره ضدمسلمانی و راه های چگونگی تغییر آن ها» دو روز پیش توسط این سازمان منتشر نمود.

سازمان همکاری فرهنگ پاپ، که هدفش تغییر رویه فرهنگ پاپ درباره اجتماعات رنگین پوست و جامعه مسلمانان می باشد، گزارش خود را با یک راهنمای تصویری همراه کرده است. براساس نتایج این گزارش تمامی کلیشه ها و سیاه نمایی هایی چون «ضدشرق، ضد سیاه پوستی، ضد اسلامی نژادپرستی، مردسالاری و امپریالیسم» در فیلم های به نمایش گذاشته شده درسینمای هالیوود قابل مشاهده  هستند. و به این ترتیب در 100 سال گذشاه چهره سیاهی از مسلمانان برای تماشاگران آمریکایی به تصویر درآمده است.

الحسن این تاریخچه سیاه نمایی را با روابط سرکوبگرانه ایالات متحده با جوامع مسلمان داخلی و کشورهای مسلمان، مرتبط می داند.

او علاوه بر این، پیشرفت های اخیر در احیای روایت مسلمانان آمریکایی در هالیوود را نیز نوشته و معتقد است که صنعت فیلم سازی می تواند تغییر کند.

این محقق مسلمان یکی از راه های تغییر رویه اشتباه در سینمای هالیوودی را حمایت از فیلم سازان مسلمان عنوان کرده، برنامه ها و پروژه های حمایتی از هنرمندان و نویسندگان مسلمان می تواند در تغییر وضعیت کنونی در سینمای هالیووی موثر واقع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha