سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
هفته فرهنگی حضرت عباس(ع) در شهر های آلمان

حوزه/با تنوع فکری و فرهنگی فعالیت های همایش "علوم اسلامی بین آستان مقدس عباسی و دانشگاه گوتینگن در خدمت علوم و جامعه" از سوی آستان مقدس عباسی و با همکاری دانشگاه گوتینگن آلمان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، با تنوع فکری و فرهنگی فعالیت های همایش "علوم اسلامی بین آستان مقدس عباسی و دانشگاه گوتینگن در خدمت علوم و جامعه" از سوی آستان مقدس عباسی و با همکاری دانشگاه گوتینگن آلمان برگزار شد.

این همایش در ایالت نیدرزاکسن و در سالن همایش های بین المللی این دانشگاه با حضور شخصیت های آکادمیک برگزار شد.

جواد الحسناوی رئیس هیئت آستان مقدس عباسی گفت: این همایش با دستور مستقیم سید احمد صافی تولیت آستان عباسی و حمایت نمایندگی آستان مقدس عباسی در اروپا برپا شد که هدف آن پژوهش در خصوص نقاط مشترک بین امت ها، ملت ها و ادیان، فعالسازی گفتگوی میان ادیان برای تقویت همزیستی مسالمت آمیز میان ملت ها و نشر اندیشه و فرهنگ اسلامی است و اینکه شریعت تمامی ادیان از سوی خداوندی است که اسلام را آورده است.

وی اشاره کرد:دانشگاه گوتینگن آلمان دارای گروه خاصی در رابطه با مطالعات اسلامی است.

این اولین همایشی است که در اروپا برگزار می شود و یکی از دانشگاه های مادر آلمان که به مطالعات اسلامی و خاورمیانه اهمیت می دهد، در آن شرکت دارد.

آستان مقدس عباسی همچنین در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت که یکی از بزرگترین نمایشگاه های اروپاست و کنفرانسی در لندن شرکت کرد.

 

 

مطالعه ادیان و مقایسه آنها بسیاری از انواع نفرت، تعصب و تحجر را کاهش می دهد

حجت الاسلام سید احمد الراضی نماینده آستان مقدس عباسی در اروپا در افتتاحیه هفته فرهنگی حضرت عباس(ع) در آلمان، گفت: ما از جوار پرچمدار عدالت انسانی حضرت علی (علیه السلام) و با اندیشه فقهی و اصولی و از جوار امام حسین(ع) شهید آزادی و اصلاح و برادرش حضرت عباس(ع) آمدیم.

وی افزود: در اوضاع کنونی گروهک های افراطی از طریق رسانه به دین ضربه زده اند، باید مطالعه و بررسی از دریچه عقل، علم و معرفت مورد توجه قرار گیرد و ادیان با همدیگر آشنا شوند.

نماینده آستان عباسی تصریح کرد: مطالعه ادیان و مقایسه آنها بسیاری از انواع نفرت، تعصب و تحجر را کاهش می دهد، لذا ما به ارتقای گفتگوی میان ادیان از محدوده حرف های تکراری و اعتماد به چشمه های معنوی و ارزش های اخلاقی مشترک دعوت می کنیم و می خواهیم مطالعه ادیان و گفتگوی میان پیروان ادیان بر اساس آن باشد.

 

حضور هیئت آستان مقدس عباسی در کتابخانه دانشگاه گوتینگن آلمان

هیئت آستان مقدس عباسی در کنار فعالیت های هفته فرهنگی حضرت عباس(ع) که در سه شهر آلمانی "گوتینگن، برلین، فرانکفورت" برگزار شد، از کتابخانه دانشگاه گوتینگن آلمان بازدید کرد و با آثار این کتابخانه و نسخه های خطی عربی قدیمی موجود در آن آشنا شد.

سپس تعدادی از منشورات آستان مقدس عباسی از جمله "دانشنامه علامه الاوردبادی" و مجله های علمی پژوهشی تقدیم این کتابخانه شد.

مشارکت آستان عباسی در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت با 175 عنوان کتاب

آستان مقدس عباسی با 175 عنوان کتاب در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت شرکت کرده که این اولین مشارکت آستان به شمار می رود.

غرفه آستان مقدس عباسی مشتمل بر محصولات فکری است که از سوی خود آستان تولید و به چاپ رسیده است.

شایان ذکر است که این نمایشگاه، یکی از بزرگترین نمایشگاه بین المللی است که بیش از 7000 ناشر در آن حضور دارند.

مشارکت در کنفرانس مرکز امام رضا (ع) در ایالت گوتینگن آلمان

مرکز امام رضا (ع) کنفرانسی را با حضور آستان مقدس عباسی، اقلیت های مذهبی شهر گوتینگن و نمایندگان مراکز اسلامی شهر های مختلف برگزار کرد.

حجت الاسلام سید محمد علی بحر العلوم از سوی آستان مقدس عباسی به سخنرانی پرداخت و بر ضرورت ثبات در راه اهل بیت (علیهم السلام) تاکید کرد و گفت: مسلمانان باید از طریق رفتار  مناسب خود در جامعه سفیر اندیشه اهل بیت (ع) باشند.

برافراشتن پرچم حضرت عباس(ع) در ایالت نیدرزاکسن آلمان با حضور گسترده مردم

آستان مقدس عباسی با همکاری دانشگاه گوتینگن آلمان و با حضور اقلیت های مسلمان پرچم حضرت عباس (ع) در مسجد امام رضا (ع) در ایالت نیدرزاکسن این کشور برافراشت.

مراسم برافراشتن پرچم حضرت عباس (ع) تأثیر بسیار زیادی بر اقلیت های حاضرین در مراسم از مردان، زنان و حتی کودکان داشت و گریه کننان از پرچم حضرت عباس(ع) تبرک می جستند.

این قشر از مسلمانان که از حرم ائمه اطهار (ع) دور هستند، برگزاری اینگونه فعالیت ها باعث ارتباط آنان با ائمه (ع) می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha