پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ظهیری

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: زیارت اربعین تنها برای به دست آوردن ثواب نیست، بلکه این زیارت یک شعار ناب اسلامی و یک فرهنگ است که باید زنده نگه داشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام ظهیری شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت، گفت: بعد از واقعه عاشورا، خیلی ها خواستند نام و یاد و مرقد مطهر امام حسین علیه السلام را از بین ببرند، اما موفق نشدند و سید الشهداء برای همیشه در تاریخ جاودانه ماند.

وی افزود: اگر کسانیکه به هر دلیلی نمی توانند در زیارت اربعین شرکت کنند حتما یک زائر را به نیابت از خودشان اعزام کنند و در باب زیارت امام حسین(علیه السلام) به نقل از ائمه معصومین آمده است که زائرحضرت در زمان حرکت از منزل مورد مشایعت ملائکه قرار می گیرد و هنگام رسیدن به کربلا مورد استقبال حضرت زهرا(سلام الله علیها) واقع می‌شود.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: زیارت اربعین تنها برای به دست آوردن ثواب نیست، بلکه این زیارت یک شعار ناب اسلامی و یک فرهنگ است که باید زنده نگه داشته شود.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: هدف از زیارت سید الشهداء در اربعین یاری رساندن امام حسین(علیه السلام) و لبیک به ندای  «هل من ناصر ینصرنی» می باشد.

وی تاکید کرد: هر قدمی که برای زیارت امام حسین(علیه السلام) برداشته می‌شود به معنای یاری رساندن آن حضرت بوده و بعد از واقعه عاشورا، تداوم این نهضت توسط حضرت زینب سلام الله علیها و امام سجاد علیه السلام به همین صورت انجام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ظهیری افزود: رساندن پیام نهضت عاشورا به عالمیان وظیفه هر شیعه است که این مسئله در زیارت اربعین و شرکت در مراسم پیاده‌روی انجام می‌شود. زیارت اربعین هم دردی با بازماندگان واقعه کربلا و درک مصائب آن حضرات هست.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha