پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسن صدرایی / نشست تخصصی رسانه در دارالاعلام

حوزه / اولین نشست تخصصی "رسانه، ضرورت و چرایی" در موسسه دارالاعلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» اولین نشست تخصصی "رسانه، ضرورت و چرایی" در جمع دانش پژوهان و پژوهشگران این مؤسسه برگزار شد.

حسن صدرایی عارف فعال رسانه ای و سردبیر خبرگزاری حوزه در این نشست با اشاره به اهمیت و نقش آفرینی رسانه در تمام حوزه های فردی و اجتماعی، گفت: هیچ تصمیم مهم و تاثیرگذار سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و حتی ورزشی بدون پیوست رسانه ای به فرجام نمی رسد.

وی با بیان اینکه رسانه به صورت تمام وقت، ما و خانواده های ما را احاطه کرده، گفت: مدیریت استفاده از ابزار رسانه ای در منزل از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا بسیاری از مشکلات رفتاری نوجوانان و یا اختلاف بین زوجین ناشی از بی توجهی به این مقوله است.

صدرایی همچنین گزارشی کوتاه از فعالیت رسانه ای شیوخ وهابی، بازوهای رسانه ای داعش و همینطور سازمان رسانه ای مسیحیت داد و اشاره ای به جریان شناسی رسانه های سیاسی در کشور و حوزه علمیه داشت.

وی مواجهه فعال و مبتکرانه با فضای مجازی را از مهمترین توصیه های رهبر انقلاب در این زمینه دانست و گفت: با توجه به القاء شبهات فکری و اعتقادی در فضای رسانه ای، ورود حوزه و حوزویان در این زمینه ضروری است؛ البته نمی گوییم که الزاما روحانیون به صورت مستقیم وارد فعالیت رسانه ای شوند، اما به شکل های مختلف می توان برای تبیین اسلام ناب در فضای رسانه ای برنامه ریزی و اقدام و هدایتگری داشت.

سردبیر خبرگزاری حوزه رسانه را یکی از بهترین بسترها برای انجام رسالت تبلیغی روحانیون دانست و گفت: لازمه تمدن سازی، گفتمان سازی و لازمه گفتمان سازی، جریان سازی است؛ و هیچ جریانی بدون حمایت رسانه ای محقق نمی شود.

خاطر نشان می شود موسسه «دارالاعلام» بنا دارد جلسات تخصصی رسانه را ادامه دهد.

آشنایی با موسسه دارالاعلام

مؤسسه دارالإعلام لمدرسة اهل‌البیت(علیهم السلام) با حمایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در سال 1389،  با هدف شناخت، نقد افکار انحرافی وهابیت و جریان‌های سلفی، دفاع و ترویج عقاید حقه تشیع و تربیت نیروهای متخصص و متعهد در جهت مقابله با آنان به همت و تلاش عدّه‌ای از صاحب‌نظران برجسته و اساتید و محققین، در عرصه آموزش، پژوهش و نشر، فعالیت جدی خود را تحت مدیریت حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی مکارم آغاز نمود.

این مؤسسه از سه معاونت آموزش، پژوهش و اجرایی تشکیل شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha