شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
افشین فر

حوزه/ مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت صاحب‌الامر (عج) خراسان شمالی با بیان اینکه تعقل و تعبد اساس نظام فکری شیعی است، گفت: نظام جامع فکری قرآنی اهل‌بیتی از انسان معمولی، مجاهد فی سبیل الله می‌سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمد افشین فر، امروز در سلسله جلسات اندیشه اسلامی که با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه در مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: بحث از سبک زندگی اسلامی به معنای پا گذاشتن در میدانی است که قبول داریم همه چیز این عالم با حکمت است.

مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت صاحب‌الامر(عج) خراسان شمالی با بیان اینکه در نظام عالم همه چیز به هم وصل بوده و به‌صورت منظومه‌ای است، خاطرنشان کرد: باید با نقش‌آفرینی روحانیان و نخبگان، نظام ارتباطی معارف دین کشف شود.

حجت‌الاسلام افشین فر با تأکید بر اینکه طلبه و روحانی باید ابتدا نظام فکری و در وهله دوم منظومه فکری داشته باشد، افزود: این که چطور امام راحل در کوران­ های سخت و سنگین انقلاب اسلامی ذره‌ای به انحراف کشیده نشد یا رهبری 30 سال است که این کشور را اداره می‌کنند و نمی‌توان از ایشان اشکالی گرفت، به این دلیل است که این بزرگواران دارای منظومه فکری جامع هستند.

وی اضافه کرد: آیت‌الله وحید خراسانی می‌فرماید: من معتقدم تمام کارهای رهبر معظم انقلاب بر روی موازین است؛ یعنی در رفتار، موضع‌گیری و سیاست‌گذاری رهبری خلاف شرع پیدا نمی‌کنید.

حجت‌الاسلام افشین فر با تأکید بر اینکه ما باید نظام فکری محکم و مستحکم داشته باشیم تا در این نظام مواضع آینده ما تضمین شود، اظهار کرد: باید این نظام فکری را از قرآن بگیریم زیرا هر کس سراغ غیر قرآن برود مسلمان واقعی نیست.

مسئول قرارگاه فرهنگی حضرت صاحب‌الامر(عج) خراسان شمالی با بیان اینکه تعبد و تعقل دو وجه این نظام فکری است، افزود: تعبد و تعقل ما را در مدار نظام فکری به انسان کارآمدی برای امام عصر(عج) تبدیل می‌کند.

حجت‌الاسلام افشین فر خاطرنشان کرد: نظام جامع فکری قرآنی اهل‌بیتی است که از انسان، انسان مجاهد می‌سازد، زیرا تعقل و تعبد اساس نظام فکری شیعی است.

وی گفت: اگر نظام جامع فکری داشته باشیم که مستند به قرآن است، هرچه بر علم و فضل ما اضافه شود این نظام فکری جامع، توسعه‌یافته‌تر می‌شود.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی در خاتمه افزود: پرچمداری دین خدا نیازمند سه ویژگی بصیرت، صبر و علم است، به همین دلیل باید طلاب و روحانیان تلاش کنند این سه خصیصه را به‌صورت ویژه در خود تقویت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha