جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
موکب اربعین

حوزه/ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر همایش پیاده روی اربعین حسینی تعداد هشت موکب توسط امامزادگان شمال استان اصفهان در کشور عراق برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) برپا می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف استان، حجت الاسلام ولی الله روان اظهار داشت:  در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین براساس اعلام آمادگی آستان مقدس امامزادگان شهرستان های کاشان، آران و بیدگل و  جلگه وجرقویه سفلی امسال برای برپایی 8 موکب توسط آستان مقدس این امامزادگان واجب التعظیم و  ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع)  از ستاد عتبات عالیات مجوز لازم برای آنان جهت فعالیت در کشور عراق اخذ شده است.

وی در ادامه به نشانی موکب امامزادگان استان اصفهان در کشور عراق و برنامه های آنان اشاره کرد و افزود: موکب امامزاده محمد هلال بن علی(ع) در عمود 1124 کربلا  برپا می شود و در این موکب برنامه های فرهنگی، پذیرائی،  چای و آب معدنی به زائران ارئه می شود در موکب امامزاده قاسم بن علی النقی(ع) که در عمود 1431  کربلا خیابان شارع العباس برپا می شود، نیز برنامه های فرهنگی به همراه خدمات  پذیرائی،  چای، آب معدنی به زائران ارائه می شود و   پزشک و پرستار نیز با حضور  در این موکب به زائران خدمت رسانی می کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: موکب امامزاده بی بی زینب(س) یزدل آران و بیدگل در  عمود 1662 کربلا برپا می شود و  برنامه های فرهنگی به همراه پذیرائی و توزیع آب معدنی در این موکب ارائه می شود همچنین موکب امامزاده عباس و سکینه خاتون(س) علی آباد آران و بیدگل نیز در عمود 1119 کربلا برپا می شود و در این موکب نیز برنامه های فرهنگی به همراه پذیرائی و توزیع آب معدنی انجام می شود.

حجت الاسلام  روان در ادامه گفت: موکب امامزاده محمد(ع) نوش آباد نیز در عمود 285 روبروی موکب امام رضا(ع) برپا می شود موکب امامزاده اسحاق(ع) جلگه و جرقویه سفلی نیز در کربلا خیابان میثم تمار برپا می شود و خدمات اسکان و پذیرائی نیز در این موکب به زائران ارائه می شود.

وی در ادامه اضافه کرد: موکب امامزاده علی بن باقر(ع) مشهد اردهال نیز در کربلا شارع روضتین برپا می شود و خدمات اسکان، پذیرایی و فرهنگی و خدماتی به زائران در این موکب ارائه می شود و موکب امامزاده ولی بن موسی(ع) راوند کاشان نیز در کربلا شارع عباس مدرسه نظامیه برپا و به زائران خدماتی از قبیل اسکان، پذیرایی و فرهنگی و خدماتی در ایام اربعین ارائه می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان شد: هزینه های این موکب ها که به مدت 10 روز برپا می شوند و به زائران حسینی خدمات ارائه می کنند، توسط خیرین و اعضای هیئت امنا تامین می شود.

حجت الاسلام روان در پایان یادآور شد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز از محل موقوفات منطبق و جذب کمک های مردمی با مشارکت و همکاری ادارات اوقاف و امور خیریه استان های یزد و خوزستان نیز با حضور در مرز چذابه و در موکب حضرت علی اکبر(ع) به زائران امام حسین(ع) از تاریخ 25 مهر ماه لغایت 15 آبان ماه خدمات ارائه می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha