جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فعالیت تبلیغی طلاب و روحانیون در موکب جمکران در عمود ۱۰۷۰

حوزه/معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: با توجه به حضور زائرین از کشورهای مختلف ضرورت طرح مباحث فرهنگی با رویکرد مهدوی و پاسخگویی به شبهات دشمنان در اولویت فعالیت‌های فرهنگی بود و در این راستا جمعی از اساتید روحانی مسلط به زبان‌های عربی و انگلیسی به موکب مسجد مقدس جمکران اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ابراهیم صدوقی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی به تشریح فعالیت‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران در این ایام پرداخت و اظهارداشت: چند سالی است موکب مسجد مقدس جمکران در ایام اربعین، میزبان زائران و عزادارانی است، که عاشقانه از نجف تا کربلا راهپیمایی کرده و ارادت خویش را به آستان مبارک اهل‌بیت علیهم‌السلام خاصه امام حسین علیه‌السلام نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: اینکه خداوند مهربان روزی‌مان کرده تا در ایام زیارتی حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام در موکب مسجد، در مسیر ملکوتی نجف به کربلا خدمتگزار زائران سیدالشهدا علیه‌السلام باشیم؛ جا دارد در کنار و همراه خدمات بسیار ارزشمندِ مادی به زوار، به مسئولیت خطیرمان به‌عنوان موکب منتسب به مسجد مقدس جمکران، در برطرف کردن نیازهای روحیِ زائران نیز توجه لازم و کافی را داشته باشیم. آن‌هم درزمانی که شیاطین جن و انس و مدعیان و مروجین دروغین مهدویت، در طول مسیر حضور گسترده‌ای دارند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: امیدواریم با حضور فعّالمان، فرهنگ صحیح انتظار و مهدویت را نشر داده و شعار «مع امام منصور» را با معرفت بخشی به زائران امام شهید علیه‌السلام معنی بخشیم.

صدوقی با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران که به فرموده مقام معظم رهبری پایگاه عظیم تشیع است، رسالتی خطیر در معرفت افزایی و تبیین مباحث مهدویت در بین زائران را عهده دار است، بیان کرد: از این رو رویکرد مهدویت یکی از رویکردهای اصلی موکب‌های مسجد مقدس جمکران در ایران و عراق است که با حضور روحانیون و کارشناسان مسلط به موضوع مهدویت و فرق ضاله، سعی در آگاهی بخشی به مردم و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان اسلام و مهدویت داریم.

وی ادامه داد: در موکب مع امام منصور در عمود 1070 با توجه به حضور زائرین از کشورهای مختلف ضرورت طرح مباحث فرهنگی با رویکرد مهدوی و پاسخگویی به شبهات دشمنان در اولویت فعالیت‌های فرهنگی بود و در این راستا جمعی از اساتید روحانی مسلط به زبان‌های عربی و انگلیسی به موکب عراق مسجد مقدس جمکران اعزام شدند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: از دیگر فعالیت‌های این موکب، برنامه‌های ویژه و اثر گذار در حوزه کودکان است که با حضور کارشناسان مرکز گل نرگس صورت گرفته و همچون سالهای گذشته، خدمات فرهنگی متناسب با سنین کودکان زائر ارائه می‌شود.

صدوقی گفت: برگزاری نمازهای جماعت در سه وعده، مراسم عزاداری و قرائت دعای توسل، کمیل، ندبه و زیارت عاشورا، سخنرانی‌های مذهبی در دو نوبت بعد از نمازهای ظهر و مغرب و عشا با استفده از اساتید صاحبنظر حوزه مهدویت از جمله استاد رائفی پور از دیگر برنامه‌های این موکب است.

وی با تاکید بر اینکه اربعین حسینی نماد استکبار ستیزی است، ابراز کرد: در حوزه مهدویت و استکبار ستیزی نیز چندین برنامه در موکب عراق تدارک دیده شده که یکی از آنها طرح برائت از صهیونیسم است که با هدف حمایت از مظلومین عالم مانندمسلمانان فلسطین، بحرین و تمام کسانی که در سراسر عالم با این رژیم جعلی و غاصب مقابله می‌کنند برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: در موکب مستقر در مسجد نیز برنامه‌های متنوعی دیده شده است. اسکان زائرین در شبستان‌های کربلا و امام حسن عسکری(علیه‌السلام)، پذیرایی از زائران در صحن رسول اعظم (صلی الله علیه و آله) و اجرای برنامه‌های فرهنگی در حوزه‌های کودک، نوجوان و خانواده از دیگر برنامه‌های فرهنگی در این ایام است.

وی گفت: در روز اربعین نیز حرکت مردمی جهت عرض تسلیت به امام زمان (علیه‌السلام) از حرم مطهر به طرف مسجد جمکران شکل می‌گیرد. ساعت 15 روز اربعین اجتماع بزرگ عزاداران اربعین حسینی را در صحن جامع با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی و مداحی حاج سید علی حسینی نژاد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha