جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی، اربعین را نماد خوباوری مومنین در زمینه شناخت حقیقت حرکت امام حسین(ع) و مانور قدرتی که قدرت اسلام را به رخ مستکبران عالم کشاند، یاد کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله  نوری همدانی پیش از ظهر امروز در درس خارج خود در مسجد اعظم قم گفتند: در ایام منتهی به اربعین حسینی سیل عظیم عاشقان ایشان در این مسیر هستند؛  امام حسین(ع) در طول تاریخ مورد توجه آزادگان جهان بوده اند.

ایشان حماسه اربعین را نشانه عشق الهی محبان امام حسین(ع) دانستند و افزودند: ریشه یابی و عبرت گیری یکی از مهمترین رسالت هایی است که انسان ها باید در هر دوره ای انجام دهند که یکی از آن موارد که باید مورد کنکاش جدی قرار گیرد حرکت اهل بیت(ع) و ظلم هایی است که به ایشان شده است.

معظم له بیان کردند:  مردم نباید نسبت به مسایل تاریخی بی تفاوت باشند؛ تنها نباید به معلول توجه کرد، اگر می گوییم به اهل بیت(ع) ظلم شده، باید علت را تبیین کنیم که چرا ظلم شده، باید گفته شود که مردم در آن زمان به وظیفه خود عمل نکردند و باعث چنین ظلمی شدند.

این مرجع تقلید یادآورشدند: صحبت های فراوانی پیرامون هدف قیام عاشورا مطرح شده است؛ در واقع هدف قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح مسیر امت اسلامی بود.

معظم له با ذکر این مطلب که امر به معروف و نهی از منکر در برابر دیگر خوبی ها مانند آب دریا در برابر آب دهان است، گفتند: امام در این شرایط به یک حکم الهی عمل کردند زیرا بر اساس روایات هرکس سلطان جائر ببیند و ساکت بنشیند همراه او به جهنم می رود.

ایشان با بیان این مطلب که مردم باید فرهنگ حسینی را سرلوحه کار خود قرار دهند، یادآورشدند: فرهنگ «هیهات مناالذله» باید برای مردم تبیین شود تا در برابر دشمنان مقاومت کنند و زیر بار سلطه دشمن و ذلت نروند.

حضرت آیت الله نوری همدانی، بر اهمیت جایگاه اربعین در بیداری مسلمانان تاکید کردند و گفتند: در این حماسه عظیم موج آزادی خواهی و اسلام خواهی اصیل با شکوه و عزت بسیاری در حرکت است؛ وقتی مردم هدف را شناختند  با جان و دل به سمت کربلا حرکت کرده و مانور اقتدار می دهند و قدرت اسلام را به رخ استکبار می کشند.

معظم له بیان کردند: با توجه به شرایط امروز جهان، دنیای امروز را محتاج مکتب سیدالشهدا(ع) است؛ دنیای امروز باید در ظلم و استکبار قیام کند، امروزه 30 میلیون زائر در کربلا جمع می شوند که این حرکت زمینه ظهور امام عصر(عج) است، با این دید باید تا می توان حرکت مهم اربعین را تقویت کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به حادثه قتل جمال خاشقچی گفتند: در این زمینه بار دیگر رفتارها و سیاست های متناقض غرب در خصوص حقوق بشر را مشاهده کردیم؛ آنها برای چنین مساله ای چنین غوغایی به پا کردند، ولی نسبت به قتل عام هزاران یمنی بی تفاوت هستند گویی که اتفاقی نیفتاده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha