جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 466861
۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
کودکان اربعینی

حوزه/ نشستی با موضوع «رعایت نکات بهداشتی پیاده روی اربعین» با حضور طلاب در مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، خانم سلیمی در این نشست گفت: گردهمایی مسلمانان در کربلا همزمان با اربعین حسینی(ع) بزرگ ترین تجمع جهان اسلام است. برای پیشگیری از بیماری ها و مشکلات احتمالی در طول سفر نکاتی کلیدی باید رعایت شود.

 وی در ادامه به بیان نکات بهداشتی در مسیر سفر اربعین پرداخت و گفت: در طول این مسیر به علت اینکه ازدحام جمعیت زیاد است و مردم از تمام نقاط جهان اسلام  به زیارت اربعین می روند، امکان اینکه بیماری های واگیر دار انتقال پیدا کند، بیشتر است .

 سلیمی افزود: اولین و مهم ترین نکته ی بهداشتی که زائران باید آن را رعایت کنند، این است که شستشوی مداوم دست ها را فراموش نکنند، در مکان های پرتردد حتما دست هایشان را با آب و صابون بشویند.

استاد حوزه علمیه گفت: بیماری آنفولاآنزا بیماری شایع در این سفر می باشد. علائم آن تب و لرز ، سرفه، خستگی و کسل بودن و... می باشد. افراد با سن حساس مثل کودکان، افراد مسن، افراد با بیماری دیابتی و تنفسی، بیشتر به این بیماری دچار می شوند. بنابراین بیشتر باید احتیاط کنند، واکسن آنفولوآنزا را باید دو هفته قبل از سفر تزریق نمایند.

وی افزود:  با توجه به تراکم جمعیت در اربعین، استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلا به بسیاری از ویروس ها و میکروب ها موثر خواهد بود، بر این اساس بهتر است تا زائران به تعداد روزهای سفر، ماسک همراه داشته و روزانه یک ماسک را استفاده کنند. پیاده روی طولانی در مراسم روز اربعین برای افرادی که دچار بیماری های قلبی پیشرفته هستند به هیچ وجه مناسب نیست و بهتر است این بیماران از وسایل نقلیه، استفاده کنند.

 سلیمی در پایان گفت: در مسیر پیاده روی  از كفش راحت استفاده  شود؛ زائران به خاطر اینکه مسیر طولانی است از کفشی مناسب استفاده کنند تا از ناحیه پا دچار مشکل نشوند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha