جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق- مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با بیان این که راهپیمائی اربعین یک حرکت عظیم فرهنگی برای بازسازی معنوی افراد است، گفت: راهپیمائی اربعین در کنار تاثیرات فردی که دارد، تاثیرات اجتماعی در جهان اسلام دارد که حفظ وحدت و انسجام تنها یکی از ثمرات آن است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی رحیمی صادق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان این که امام حسین(ع) متعلق به همه ملت ها و آزادگان جهان است، گفت: اگر انسانی اهداف قیام عاشورا را به درستی و با دقت بررسی کند و به سخنان امام حسین(ع) در طول مسیر تا رسیدن به کربلا توجه داشته باشد، یک حقیقت برای او روشن می شود و آن این که هیچ گونه نگاه حزبی در واقعه عاشورا وجود ندارد.

وی افزود: رسالت امام حسین(ع) همچون رسالت جدشان حضرت رسول اکرم(ص) یک رسالت جهانی بود لذا در کلمات امام حسین(ع) حتی یک جمله ای که اشاره به نگاه تنگ حزبی، مذهبی و یک ملیت خاص داشته باشد نداریم.

مدیر حوزه علمیه تهران ادامه داد: در زیارت اربعین سیدالشهدا(ع) وقتی می گوییم «و بذل مهجته فيك ليستنقذ عبادك من الجهاله؛ خون قلب خود را در راه تو بذل نمود تا بندگان تو را از جهالت و حيرت و گمراهی نجات دهد» این نکته کاملا فهمیده می شود که هدف قیام عاشورا نجات بشریت است و این محدود به یک مذهب خاص یا ملت خاص نمی شود.

وی تصریح کرد: بنا بر این قیام امام حسین(ع) یک قیام جهانی بوده است و در ادامه این مسیر؛ یعنی برپایی حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) نیز یک حکومت جهانی بوده و همان ویژگی های قیام امام حسین و حضرت رسول(علیهماالسلام) را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به برگزاری پرشکوه راهپیمائی اربعین حسینی، گفت: در سال های گذشته به دلیل وجود حاکمان ظالمی همچون صدام، زیارت اربعین امام حسین(ع) به صورت محدود و فرادا انجام می شد اما الحمدلله در سال های اخیر با پیروزی محور مقاومت و در سایه رشادت های شهدای مدافعان حرم، امروز زیارت اربعین حسینی شکوه و عظمت خاصی پیدا کرده است و همه مرزهای جغرافیایی را درنوردیده است.

وی افزود: این که امسال شعار "حسین یجمعنا" برای راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی تعیین شده؛ این شعار در واقعیت نیز یک حقیقت انکار ناپذیر است، زیرا امروز اربعین، کربلا و امام حسین(ع) وحدت مسلمانان جهان اسلام و آزادگان عالم را رقم زده است و این فرصت مغتنمی برای تبیین مکتب ناب اهل بیت(ع) و اهداف قیام عاشورا است.

مدیر حوزه علمیه تهران با اشاره به توطئه های احتمالی دشمنان در کمرنگ نشان دادن اجتماع اربعین حسینی، گفت: به اندازه ای که جریان اربعین در وحدت جهان اسلام تاثیرگذار است، به همین اندازه نیز موجب عصبانیت و نگرانی دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) شده، لذا سعی دارند با ایجاد برخی شایعات و فتنه ها به این رودخانه خروشان حسینی ضربه بزنند در حالی که عظمت و اقتدار اربعین حسینی اجازه تحقق اهداف دشمنان را نخواهد داد.

وی تصریح کرد: راهپیمائی بزرگ اربعین حسینی به منزله باران زلالی است که بواسطه آن ناپاکی ها و آلودگی ها از فطرت انسان ها و از سطح جامعه پاک و آن ها را تطهیر می کند. بنابراین در هر شرایطی برگزاری راهپیمائی بزرگ اربعین دارای دستاوردهای عظیم و بی نظیر است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق در پایان با بیان این که راهپیمائی اربعین یک حرکت عظیم فرهنگی برای بازسازی معنوی افراد است، گفت: راهپیمائی اربعین در کنار تاثیرات فردی که دارد، تاثیرات اجتماعی در جهان اسلام دارد که حفظ وحدت و انسجام تنها یکی از ثمرات آن است.

وی افزود: گسترش روابط مسلمانان با دیگر ادیان و آزادگان عالم و آشنایی آنان با حقایق و اهداف قیام عاشورا از دیگر دستاوردهای این حرکت جهانی است و در نهایت موجب تثبیت مواضع جهان اسلام و تقویت آن خواهد بود. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی محمد IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    1 0
    اتحاد حوزه و دانشگاه؟! اتحاد شیعه و سنی؟! اتحاد بین ادیان ؟! همه اینها در حالی است که از وحدت حوزویان خبری نیست و در بحث وحدت شیعیان و حتی وحدت بیان احزاب انقلابی و ارزشی در مانده ایم ... گسل اختلافات را پرکنید وحدت بین ادیان پیشکش...