جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ با حضور حضرت آیت الله علوی گرگانی، مراسم روز اربعین حسینی در دفتر این استاد حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسن انصاری پیش از ظهر امروز در اربعین حسینی که با حضور حضرت آیت الله علوی گرگانی و عزادارن حسینی در دفتر معظم له در قم برگزار شد با اشاره به اعدادی چون قانونیه و...، گفت: اعداد قانونیه یعنی اعدادی که قوانین الهی بر آن تعلق گرفته و کسی نباید غیراین برنامه انجام دهد و اگر عمل کند، اعمال او پذیرفته نخواهد شد مانند تسبیح حضرت زهرا(س) که دارای قانون خاصی است.

سخنران این مراسم بابیان اینکه کلمه اربعین هم از اعداد قانونیه است، اظهارداشت: در قرآن و روایات بر اهمیت انجام همین مسئله تأکید شد و گفته شده چهل سالگی عمل مقدسی است و حتی در روایتی معصوم(ع) نقل شده که اگر کسی چهل حدیث را به دیگران تعلیم بده، خدا جایگاه خاصی برای او در بهشت در نظر می گیرد و به عنوان فقیه، در روز قیامت مشهور می شوند.

وی عنوان کرد: حتی مراحل تکامل جنین هم بعد از چهل روز صورت می گیرد وبطوری که بعد از چهل روز هم دوباره روح به جنین دمیده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری گفت: در این عدد چهل، راز و رمزی نهفته است و به همین دلیل توصیه شده ذکر و اعمالتان را بر روی عدد چهل تنظیم کنید.

سخنران این مراسم افزود: در روایتی چند چیز علامت مؤمن ذکر شده، از جمله آن خواندن نوافل، انگشتر به دست راست کردن و گذاشتن سر به روی خاک است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha