پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کارگر مسلمان، ژاکت دزدیده شده را با صاحبش برگرداند

حوزه/ کارگر مسلمان رستورانی در تورنتوی کانادا، ژاکت دزدیده شده ای را که به صورت نادانسته خریداری کرده بود به صاحبش برگرداند و حتی مژدگانی نیز قبول نکرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک کارگر رستوران مسلمان در شهر تورنتوی کانادا، ژاکت دزیده شده ای را که به او فروخته شده بود به صاحبش برگرداند.

ولید وهبا که مصمم بود صاحب ژاکت را پیدا کرده و مال او را هم راه با کارت های شناساییی به او برگرداند گفت: من یک مسلمان هستم و در دین ما مبحثی با نام حرام وجود دارد که معنای آن این است که مجاز به انجام آن نیستیم.

وی در حال کار در رستوران بود که مردی وارد شده و ادعا کرده فردی این ژاکت را به او بخشیده زیرا وی بی خانمان است، اما او دیگر به آن نیاز ندارد برای همین ژاکت را به قیمت 10 دلار  به او فروخته است. این مسلمان وقتی به خانه برگشته جیب های کت را می گردد و متوجه می شود که کیف پول و اوراق شناسایی دیوید کوهن، صاحب ژاکت در آن است و اینکه او ندانسته  مال دزدی را خریداری کرده است.

بعدها معلوم شد که شیشه اتومبیل کوهن شکسته شده و فردی ژاکت او را دزدیده است. وی که کارت های شناسایی، اعتباری و گواهینامه رانندگی  اش را از دست داده به شدت ناراحت و نگران بوده است.

این جوان مسلمان ابتدا سعی می کند با او تماس بگیرد اما او متوجه تماس او نمی شود. سپس در فیس بوک برای او پیغامی می گذارد و از او می خواهد برای دریافت ژاکت و کیف پولش به رستورانی که در آن کار می کند مراجعه کند.

جوان مسلمان گفت: این کاری است که هر انسان درستکاری باید انجام دهد و من به ذهنم نرسید که هیچ اقدام دیگری در رابطه با این ماجرا انجام دهد.

وی به این فرد گفت: من مطمئنم که اگر تو هم جای من بودی همین کار را می کردی.

ولید که مژدگانی مرد آمریکایی را قبول نکرد گفت: اگر فرد نیازمندی را دیدی می توانی این پول را به او بدهی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha