جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی مرادی

​حوزه/ امام جمعه بیجار در ادامه با اذعان به اینکه جریان های خزنده به دنبال حاشیه سازی برای علما و روحانیون می باشند، گفت: باید روش مبارزه و بیرون کردن این جریان ها را به روحانیون و طلاب آموزش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام علی مرادی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار با اشاره به راهپیمایی پرشور دیروز ملت ایران، اظهار داشت: دیروز بار دیگر ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی با امام خامنه ای بیعتی دوباره کردند و ثابت کردند که هنوز پیرو آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی هستند.

امام جمعه بیجار در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه وضعیت کنونی طلاب با دوران قدیم بسیار تغییر کرده است، بیان داشت: در زمان قدیم، یعنی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به علت اختناق شدید و فشارهای عمال حکومتی فعالیت حوزه های علمیه و علما در تنگنا بود و همین امر باعث می شد که میزان طلاب در حوزه ها و مدارس علمیه به این مقدار نباشد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی رونق گرفتن حوزه های علمیه و مراکز دینی در کشور بود، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و برچیده شدن نظام ستم شاهی، حوزه های علمیه جانی دوباره گرفتند که این را باید از نعمات این نظام الهی دانست.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اینکه طلاب باید از این فرصت ها به بهترین نحو ممکن استفاده کنند، اظهار داشت: امکانات سخت افزاری و نرم افزاری که امروز حوزه های علمیه در اختیار طلاب قرار می دهند، در حد عالی است، لذا طلاب باید بتوانند از لحظه لحظه این فرصت ها بهترین بهره ها را برای آموختن کامل دین اسلام و تبدیل شدن به یک روحانی مجرب و با علم استفاده ببرند.

امام جمعه بیجار در ادامه با اذعان به اینکه جریان های خزنده به دنبال حاشیه سازی برای علما و روحانیون می باشند، گفت: باید روش مبارزه و بیرون کردن این جریان ها را به روحانیون و طلاب آموزش دهیم.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال نفوذ در حوزه های علمیه است، افزود: دشمنان به خوبی می دانند که تا زمانی بین روحانیت و جامعه ارتباط و تعامل برقرار است، نقشه ها و توطئه هایش کاربردی ندارد، لذا با اجیر کردن برخی از فریب خوردگان به دنبال نفوذ در حوزه ها و ایجاد جدایی بین قشر روحانی و مردم  هستند.

حجت الاسلام مرادی در پایان سخنان خود گفت: خوشبختانه این جریان ها تاکنون نتوانسته اند که بر پیکره حوزه های علمیه ضربه ای وارد کنند، ولی باید با این حال مواظب تحرکات مذبوحانه این جریان ها باشیم و طلاب و روحانیون را نسبت به حرکات آنان هوشیار کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha