پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
میر احمدی - دانشگاه شهید بهشتی

حوزه/ رئیس پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسیِ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: پرهیز جدی از حاشیه پردازی و حاشیه سازی و توجه به متن اولویت های کشور، لازمه موفقیت دولت در امر خدمت رسانی به مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین منصور میراحمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک هفته دولت به همه دولتمردان ایران اسلامی اظهار داشت: کارآمدی دولت در سایه تلاش صادقانه و متعهدانه و کسب رضایت مردمی محقق می شود به خصوص در جامعه اسلامی که خدمت به مردم اساساً از مهم ترین عبادت ها به شمار می رود.

وی افزود: در خصوص تحقق این هدف دولتمردان می بایست از حاشیه پردازی ها و حاشیه سازی ها به شدت بپرهیزند و توجه و همت خود را مصروف به خدمت به مردم و کاستن از حجم مشکلات آن ها به ویژه در زمینه اقتصاد و معیشت کنند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین ضمن تاکید بر لزوم توجه ویژه دولتمردان به حفظ و تقویت منافع ملی و پرهیز از نگاه جناح گرایی و حاشیه سازی گفت: رهبر معظم انقلاب در زمان استقرار دولت های مختلف بعد از ارتحال امام (ره) همواره بر لزوم توجه جدی دولتمردان و سران دولت مبنی بر پرداختن به متن خدمت گزاری و پرهیز از حاشیه های سیاسی و غیرسیاسی در این راستا تاکید کرده اند.

وی اضافه کرد: متاسفانه گاهی احساس می شود که بعضی از مسئولان به جای پرداختن به اولویت های کشور از جمله مساله اقتصاد به برخی امور حاشیه ای و جانبی علاقه دارند که این روحیه و رویه به حل مشکلات نه تنها هیچ کمکی نکرده بلکه چه بسا باعث تشدید آن ها نیز می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: در همین خصوص آنچه قابل توجه است این که برنامه ها و فعالیت های دولت باید با نیازهای واقعی جامعه تناسب و همخوانی لازم را داشته باشد به این معنا و مفهوم که دولت نباید در خلأ حرکت کرده بلکه باید برنامه هایی که اجرا می شود از متن جامعه برخاسته و پیش مقدمه این کار نیز شناخت ضرورت ها و نیازهای کشور باشد.

حجت الاسلام و المسلمین میراحمدی همچنین بیان داشت: البته اقتضای خدمت به مردم در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران به این است که دولت ها همواره واجد عنصر حمایت و پشتیبانی مردم باشند که به لطف الهی نیز تاکنون همین گونه بوده اما باید مراقب باشیم که این حمایت ها به دلایلی کمرنگ نشود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha