پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خطبه خوانی

حوزه/ آیین سنتی خطبه خوانی شب شهادت هشتمین شمع فروزان هدایت، امام علی بن موسی الرضا(ع)، در میان حزن و اندوه خادمان و زائران بارگاه رضوی، با شکوه و معنویت خاصی زیر بارش رحمت الهی، در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیین سنتی خطبه خوانی شب شهادت حضرت رضا(ع)، امشب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی تحت نزول بارش رحمت الهی با حضور حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، تولیت های اعتاب مقدس کاظمین و سامرا و خدام و خدمتیاران بارگاه منور رضوی برگزار شد.

این مراسم با شکوه با قرائت کلام الله مجید توسط کریم منصوری از قاریان برجسته کشورمان و خادم بارگاه منور رضوی آغاز شد و سپس تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی خطاب به علی بن موسی الرضا(ع) با بیان این که این خدمت خدمتگزاران و این حال ملت بزرگ ایران و بردباری و استقامت در برابر دشمنان امروز پیش روی شماست، گفت: صف آرایی 40 ساله و مقاومت ملت ایران از یک سو و توفق و برتری ما امروز در منطقه و حرف برتر داشتن ملت ایران در سطح جهان به برکت توسل به مقام و منزلت امامت پیش روی شماست و امروز بعد از 40 سال موفقیت نظام مقدس اسلامی، برتری خون شهیدان پیش روی شما ائمه قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که امروز دشمنان می خواهند با جنگ اقتصادی، رسانه ای و روانی ملت ایران را متوقف و وادار به عقب نشینی کنند، بیان کرد: آنان می دانند و بیش تر بدانند که ما پیروی امام رضا(ع) به عنوان مقتدایی هستیم که مبارزی خستگی ناپذیر بود و دشمن را در توطئه حذف جریان امامت در خلافت وادار به عقب نشینی کرد.

همچنین در این مراسم خادمان حرم منور رضوی در حالی که لاله‌ شمع‌های روشن در دست داشتند، گرداگرد صحن انقلاب اسلامی حلقه زدند و خدمتیاران رضوی در صفوف منظم در میانه صحن ایستادند و با نوحه‌خوانی و مرثیه سرایی، شهادت ولی نعمتشان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را به صاحت کبریایی حضرت بقیة الله الاعظم(ارواحنا فداه) تسلیت گفتند.

در ادامه این مراسم، خطبه شب شهادت امام رضا(علیه‌السلام) توسط حجت الاسلام مهدوی قرائت شد که این خطبه شامل شهادت به یگانگی ذات اقدس الهی، حمد و ستایش پروردگار یکتا و درود و رحمت بر رسول اکرم(ص) و هم چنین سلام و درود بر ائمه معصومین(ع)، شهدا و امام راحل و آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری است.

بعد از قرائت این خطبه خادمان بارگاه حضرت شمس الشموس(ع) همنوا با امیر عارف و همراه با شمع‌ها اشک ماتم ریختند؛ از دیگر بخش‌های آیین خطبه خوانی شب شهادت حضرت انیس النفوس(ع) مرثیه سرایی مهدی رسولی زیر باران رحمت الهی بود.

شایان ذکر است؛ آیین ویژه سنتی خطبه خوانی و شمع گردانی در حرم مطهر ثامن الحجج، امام علی بن موسی الرضا(ع) سالی دو بار در شب شب شهادت حضرت امام رضا(ع) و عاشورا برگزار می‌شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha