سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شهادت امام رضا(ع)

حوزه/ امروز مراسم سالروز شهادت امام رضا(ع) در سراسر استان بوشهر برگزار شد و محبان اهل بیت(ع) در آخرین روز از ماه صفر در عزای امام رئوف اشک ماتم ریختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، امروز مراسم سالروز شهادت امام رضا(ع) در سراسر استان برگزار شد و محبان اهل بیت(ع) در آخرین روز از ماه صفر در عزای امام رئوف اشک ماتم ریختند.

این مراسم در شهر بوشهر از بلوار امام خمینی(ره) آغاز شد و عزاداران در قالب دسته جات زنجیرزنی، سینه زنی و دمام زنی مسیر بلوار امام خمینی(ره) را تا حسینیه عاشقان ثارالله پیمودند.

همچنین مراسمات سینه زنی و آیین ها سنتی هم در بسیاری از حسینیه ها و تکایا و مساجد شهر برقرار بود و بسیاری از مردم با حضوری باشکوه در سوگ امام رضا(ع) بر سر و سینه زدند.

در این بین بسیاری از مردم نیز در سالروز شهادت امام رضا(ع) با قرائت صلوات خاصه آن حضرت، ارادت خود را به ساحت قدسی حضرت ثامن الحجج(عج) نشان دادند. همچنین در گوشه گوشه های شهرهای استان برخی از مردم با برپایی موکب هایی از عزاداران پذیرایی کردند.

 در بسیاری از مناطق و شهرستان های استان بوشهر جمعیتی عظیم و باشکوه به مناسبت شهادت امام رضا(ع) مسافتی چند کیلومتری تحت عنوان پیاده روی «ولایت» را پیمودند تا عشق و ارادت خود را به این امام به صحنه نمایش گذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha