جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: ۸۰۰ ناشر فعالیت مستمر و مطلوب دارندو یک میلیارد تومان برای حمایت از کتاب‌های ارزشمند در حوزه دین در استان هزینه شد و دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان حمایت بعد از چاپ هم از ناشران استان قم صورت گرفت،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، سید موسی حسینی کاشانی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلی قدس، با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و انتشاراتی استان قم، گفت:  نیاز ماهیانه کاغذ ناشران حدود 800 تن است و تا دو هفته آینده شاهد ورود محموله کاغذ به استان خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این کار توسط تعاونی ناشران و اتحادیه چاپخانه داران استان صورت می‌گیرد و برای تامین کاغذ رسانه‌های استان قم هم پیگیری‌هایی انجام شده است.

وی گفت: اقدامات خوبی در زمینه تامین کاغذ ناشران صورت گرفته و با پیگیری وزارت ارشاد، کاغذ جزو کالاهای اساسی قرار گرفت که با ارز دولتی وارد کشور می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ارزیابی‌ها نشان داده شاخص‌های فرهنگی طی دو سال اخیر در استان قم ارتقا پیدا کرده است؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری موسسات فرهنگی، ناشران و آموزشگاه‌ها، عمل کردن به فرمایشات مقام معظم رهبری را در دستور کار دارد.

حسینی کاشانی با اشاره به صدور مجوز کتاب در استان قم بیان کرد: هشت هزار و 700 مجوز نشر کتاب توسط این اداره کل صادر شد که بیش از پنج هزار کتاب، چاپ اول بودند و بیشتر این کتاب‌ها در حوزه دین است.

وی با اشاره به فعالیت هزار و 200 ناشر در استان قم یادآورشد: 800 ناشر فعالیت مستمر و مطلوب دارندو یک میلیارد تومان برای حمایت از کتاب‌های ارزشمند در حوزه دین در استان هزینه شد و دو میلیارد و 350 میلیون تومان حمایت بعد از چاپ هم از ناشران استان قم صورت گرفت، دلیل این مساله حمایت از کتاب‌های دینی و ارزشمند در استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با ذکر این مطلب که یکی از مولفه‌های فرهنگ، مساله کتاب و کتاب خوانی و ساعات مطالعه است تصریح کرد: باید زمینه دسترسی مردم به کتاب های خوب را فراهم کنیم.

حسینی کاشانی با اشاره به فعالیت شورای فرهنگ عمومی استان قم بیان کرد:  جلسات شورای فرهنگ عمومی استان قم به صورت مرتب برگزار و مصوبات آن اجرایی می‌شود، مساله فرهنگ نیازمند توجه جدی است.

وی گفت: شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست امام جمعه و دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود که هدف از تشکیل و فعالیت آن اصلاح فرهنگ با مشارکت 20 دستگاه فرهنگی و غیرفرهنگی است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha