جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شرکت ایرلندی، خط تولید لباس مبدل ضداسلامی را متوقف ساخت

حوزه/ در پی حادثه نژادپرستانه و اسلام هراسانه در بیرون یک مرکز اسلامی در شهری در ایرلند و انتشار اخبار و تصاویر آن در فضای مجازی، شرکت ایرلندی تولید کننده این لباس های هالووینی خط تولید آن را متوقف ساخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک شرکت ایرلندی، تولید لباس های مبدل ضداسلامی کو کلوکس کلان ها را متوقف ساخت، این شرکت واقع در شهر دوبلین که لباس های مبدل را به ویژه برای مهمانی های هالووین تدارک می دید، پس از وقوع حادثه اسلام هراسانه و تجمع نژادپرستانه بیرون یک مرکز اسلامی، خط تولید این البسه را متوقف ساخت.

کلی آرمسترونگ، یک عضو مونتاژ اتحادیه استورمانت واقع در شهر نیوتوناردز در ایرلند در این باره گفت: همه می دانند عبارت نژادپرستانه کوکلوکس کلان چه معنایی دارد و معرف شعارهای نفرت محوری است که ما نمی خواهیم در اینجا داشته باشیم.

وی افزود: اینکه این افراد تصور کردند چرخیدن به دور شهر با این لباس های مبدل نژادپرستانه کار درستی است، خودش به قدرکافی بد بود، اما اینکه بیرون یک مرکز اسلامی و مسجد تجمع برگزار کنند، بی نهایت رقت انگیز است؛ این افراد لباس شب هالووین نپوشیده اند بلکه تعمدا به یک مرکز و خانه عبادی حمله کرده اند. و این به وضوح نمایشی از سرکوب و آزار و اذیت علیه یک دین خاص می باشد.

گفتنی است حادثه تجمع اسلام هراسانه با لباس مبدل نژادپرستان کوکلوکس کلان بیرون مسجد بنگلادشی ها در نیوتوناردز در شمال ایرلند، اواخر ماه میلادی گذشته و در شب هالووین رخ داد و تصاویر گرفته شده از این اجتماع در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

این شرکت ایرلندی پس از مطلع شدن از این حادثه، لباس مبدل کوکلوکس کلان ها را که 21 یورو قیمت داشت، از فهرست کالاهایش برداشته است. در بیانیه ای که توسط شرکت منتشر شده آمده: ما این لباس مبدل را برای محکوم کردن و به سخره گرفتن این گروه ایجاد کرده بودیم و این قرار بود یک لباس طنزآمیز باشد.  ما این لباس مبدل را در کشورهای دیگر نیز می فروختیم و تصور می کردیم که همه می دانند که این لباس واقعی نیست و خون آن نیز غیرواقعی است.

 این شرکت در ادامه اعلام کرد که تحقیقاتی را در زمینه احتمال فروش لباس مبدل به اعضای این گروه آغاز می کند.

پاتریک کریگان، مدیر برنامه های سازمان عفو بین الملل در ایرلند شمالی؛ یک سازمان حقوق بشردوستانه در رابطه با این حادثه گفته که این حادثه هدفش ایجاد رعب و وحشت در میان اقلیت مسلمان در این شهر بوده است.

لازم به ذکر است این نخستین باری نیست که یک حادثه اسلام هراسانه علیه مرکز اسلامی نیوتوناردز رخ می دهد. پیش از این نیز در آگوست 2017، یک سر خوک بریده شده در پشت درب مسجد گذاشته شده و شعارنویسی های اسلام هراسانه بر روی دیوار آن نوشته شده بودند.

گفتنی است آمارها نشان می دهند که شمار مسلمانان در ایرلند در سال 2001 به 1 هزار و 943 نفر می رسیده اما تخمین زده می شود که در سال 2009 این رقم به بیش از 15 هزار نفر افزایش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha