پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شماری از مساجد کانادا، مراسم «روز از مسجد من بازدید کن» برگزار کردند

حوزه/ در مراسم «روز از مسجد من بازدید کن» در های مساجد به روی غیر مسلمانان گشوده شد، این طرح در شماری از مساجد و مراکز اسلامی سرتاسر کانادا توسط سازمان عام المنفعه «رای مسلمان کانادایی» برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از halifaxtoday، شماری از مساجد و مراکز سرتاسر کانادا، روز گذشته با بازکردن درهایشان به روی غیرمسلمانان، قصد مبارزه با اسلام هراسی و تبعیض دینی را داشتند.

مساجد در شهرهای مختلف کانادا، روز شنبه مراسم «روز از مسجد من بازدید کن» برگزار کردند. این رویداد یک ابتکار ملی می باشد که توسط سازمان عام المنفعه اسلامی با نام «رای مسلمان کانادایی» برگزار شد. هدف این سازمان خیریه، تعامل بیشتر مردم با جوامع اسلامی بوده و برای دومین سال میزبان این اجتماعات مردمی بود.

علی مانک، مدیر اجرایی سازمان رای مسلمان کانادایی در این باره گفت: این رویداد یک شیوه مهم برای ملاقات مردم با همسایگان شان و ایجاد دوستی های جدید در جامعه محلی است.

وی ابراز امیدواری کرد که تعامل مردم سبب کاهش برخوردهای نژادپرستانه و اسلام هراسی گردد.

مانک در یک کنفرانس خبری گفت: این یک فرصت برای جامعه مسلمانان و همچنین همسایگان مساجد برای تعامل و ایجاد رابطه میان آن ها به منظور مبارزه با نژادپرستی، اسلام هراسی، و تبعیض علیه هر اجتماعی می باشد.

وی افزود: علی رغم وجود موج وسیعی از پیام های خشونت آمیز و گاها اسلام هراسانه که علیه اجتماعات و همچنین مساجد در شبکه های مجازی فرستاده می شوند، ما با اشتیاق دورهم جمع می شویم تا تنوع جمعیتی با دوستان جدیدمان را جشن بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha