پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یادداشت

حوزه/ ثبت نام آموزش غیرحضوری طلاب حوزه های علمیه برای آزمون بهمن ماه سال جاری آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، ثبت نام آموزش غیرحضوری طلاب حوزه علمیه برای  آزمون بهمن ماه سال  جاری آغاز شده است.

بر اساس این گزارش: شرایط ثبت نام در  آموزش غیرحضوری(بهمن ۱۳۵۷) به این شرح است:

تکمیل سطح یک (قبولی در دروس کتبی و شفاهی پایه های 1 تا 6) با معدل حداقل 14 در پایه6 به صورت رسمی در مدارس تحت برنامه مرکز مدیریت حوزه های علمیه و عدم استفاده از مصوبه 1088 (ماده 10 و 18)، اشتغال تمام وقت در یکی از نهاد ها یا ارگان های انقلاب اسلامی(متناسب با شئون روحانیت)، نداشتن منع آموزشی و صیانتی ، پرداخت مبلغ 700000 ریال به شماره کارت 1379-2573-8111-6273 بنام شورای عالی حوزه علمیه قم و بارگذاری  فیش واریزی به همراه نامه اشتغال که در صورت واریز وجه توسط طلبه امکان عودت وجود ندارد و ثبت نام برای متقاضیان امتحان ارتقاء معدل الزامی می باشد.

برپایه این گزارش: انتخاب واحد برای دروس ارتقاء معدل باید توسط استان به صورت مدیریتی صورت پذیرد و صرف ثبت درخواست غیرحضوری به معنای نهایی شدن ثبت نام در دوره غیرحضوری نبوده و لازم است کل مراحل تا نهایی شدن ثبت نام و انتقال از طریق سامانه کامل گردد؛ طلابی که فقط ثبت نام کرده باشند و به هر دلیلی انتخاب واحد نکرده باشند، وضعیت آن ها حذف می گردد.

خاطر نشان می شود: در ثبت نام غیرحضوری اعم از انتقال از حضوری به غیرحضوری یا تمدید دوره غیر حضوری(انتقال از غیرحضوری به غیرحضوری) رعایت شرایط مذکور الزامی می باشد.

*انتخاب درس

  لازم به ذکر است: انتخاب واحد از تاریخ 25/08/1397 لغایت 15/10/1397 فعال خواهد بود و زمانبندی حذف و اضافه انتخاب واحد از تاریخ 20/10/1397 لغایت 30/10/1397 فعال خواهد بود؛ طلبه مجاز به انتخاب واحد حداکثر 360 ساعت درس و حداقل 240 ساعت درس می باشد.

*آزمون

 زمان برگزاری امتحان از  27/11/1397 تا 01/12/1397 به مدت 5 روز و مطابق برنامه امتحانی خواهد بود و شرکت در امتحان منوط به ثبت نام در دوره غیرحضوری، انتخاب درس مطابق آیین نامه و نیز نهایی شدن انتخاب درس توسط مدیریت محترم استان می باشد.
 طلبه فقط مجاز به شرکت در امتحان دروسی است که طبق ضوابط برای ایشان انتخاب و تایید شده باشد، لذا در صورت شرکت در امتحان بدون انتخاب درس، اقدامی نسبت به تصحیح اوراق امتحانی و ثبت نمره ایشان صورت نمی گیرد.
 شرکت در امتحانات طبق دروس انتخابی برای طلبه الزامیست و در صورت غیبت غیرموجه یا انصراف از جلسه امتحان، نمره صفر ثبت می شود و طلاب می توانند با مجوز مدیریت مبداء و مقصد، با در دست داشتن کارت ورود به جلسه ، در محل دیگری در امتحان شرکت نمایند.

*ورود نمرات

  حداقل نمره قبولی در تمامی دروس 12 می باشد و امکان استفاده از تک ماده  وجود دارد و طلاب متقاضی تک ماده باید درخواست کتبی خود را از طریق مرکز مدیریت استان به ستاد ارسال نمایند و نمرات پس از تایید نهایی توسط استان و یا مدرسه وارد ارزیابی تحصیلی می شود.

*ملاحظات

گفتنی است: تغییر دوره از حضوری به غیرحضوری و بالعکس در هر سال تحصیلی، فقط یک مرتبه امکان پذیر می باشد و اطلاع رسانی لازم به طلاب و مدارس علمیه مجری آموزش غیرحضوری توسط استان ضروری است.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امین حاج حبیبی IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    1 0
    سلام علیکم بنده از سال ۱۳۸۵ دروس حوزوی خوندم ولی دنبال مدرک نبودم الان میخوام از طریق ماده ۱۰۸۸ اقدام به ادامه تحصیل کنم‌ ولی خیلی کار خوب پیش نمیره لطفا راهنمایی بفرمایید امین حاج حبیبی ( شماره محفوظ است )