شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امیر عطاء الله جباری

مدیرکل کتابخانه های عمومی قم از عضویت فعال ۳۰ هزار نفر از مردم این استان در کتابخانه های عمومی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ عطاءالله جباری پیش از ظهر امروز طی سخنانی در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی ابراز داشت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در کنار سایر دستگاه‌های فرهنگی متولی بحث کتاب‌خوانی در کشور است به همین منظور در طی سال و به‌ویژه در هفته کتاب‌خوانی به این مهم اهتمام ویژه‌ای دارد.

وی افزود: استان قم باید به‌عنوان پیشرو فرهنگی در کشور شناخته شود اما بااین‌حال آمار و ارقام کتاب‌خوانی در کشور خوب نیست و در همین آمارهای اعلام‌شده نیز جایگاه قم چندان مساعد و خوب نیست.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم همچنین با بیان این‌که امسال مراجعات مردمی و بخش امانات کتاب بیشتر بوده است، گفت در استان قم در مجموع 36 کتابخانه عمومی فعال است که البته 26 کتابخانه زیرمجموعه این اداره کل کتابخانه‌ها قرار دارند.

وی با اشاره به این که در این تعداد کتابخانه در مجموع 30 هزار عضو فعال وجود دارد، بیان داشت: به یاری خدا و مساعد مسئولان استان طی سه سال آینده ، 4 کتابخانه در داخل شهر و نیز بخش های تابعه استان به بهره برداری می رسد.

حجت الاسلام جباری همچنین گفت: در حال حاضر بیش از 700 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد و مجموعاً حدود 90 کتابدار در کتابخانه های عمومی تحت اشراف نهاد کتابخانه ها به فعالیت می پردازند.

وی در ادامه با اشاره به هفته کتاب و کتاب‌خوانی اظهار داشت: همایش بزرگداشت مقام کتابداران و تجلیل از خادمان عرصه کتاب‌خوانی هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی برگزار می شود که این مراسم صبح دوشنبه هفته جاری مصادف با 28 آبان ماه در تالار غدیر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با حضور مقامات استانی و کشوری برگزار می‌شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha