چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید داوود موسوی - امام جمعه محمود ‌آباد

امام جمعه محمود آباد با تبریک آغاز وحدت، این هفته را فرصت مناسبی برای رسیدن به وحدت عملی میان امت اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد، امروز در نشستی با فعالان فرهنگی این شهرستان با تبریک آغاز وحدت، این هفته را فرصت مناسبی برای رسیدن به وحدت عملی میان امت اسلامی دانست.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که امت اسلامی باید به نقاط مشترک میان خود بیشتر توجه کنند، افزود: توجه به اشتراکات بسترهای لازم را برای رسیدن به یک وحدت عملی و فراگیر بیشتر فراهم می کند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که متأسفانه جامعه اسلامی در سایه تفرقه و اختلاف با بحران ها و مشکلات بسیاری مواجه است، خاطرنشان کرد: دشمن با تفرقه و اختلاف میان مسلمانان تنها به فکر منافع استکبار و استعماری خود است.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که در حال حاضر بهترین راه جلوگیری از دخالت های کشورهای استعماری و استکباری در امور کشورهای اسلامی، وحدت میان مسلمانان است، تصریح کرد: متأسفانه به دلیل بی توجه کشورهای اسلامی به این مسأله مهم و راهبردی، دشمن از این فرصت به وجود آمده جهت تحقق اهداف و منافع شوم خود استفاده می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مسلمانان باید برای برون رفت از مشکلات فعلی مفاهیم قرآنی، سیره پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) را الگوی خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: در سیره عملی پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) همواره بر ضرورت وحدت و برادری میان امت اسلامی تأکید شده است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که استراتژی دشمن در ادوار مختلف تاریخ ایجاد تفرقه میان مسلمانان بوده، تصریح کرد: امروز وقت آن رسیده کشورهای اسلامی با کنار گذاشتن اختلاف و تفرقه تنها در پی تحقق وحدت عملی باشند.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که امام خمینی(ره) با نامگذاری این هفته به نام هفته وحدت اقدامی ماندگار در جهت تحقق وحدت عملی میان مسلمانان انجام دادند، خاطرنشان کرد: این هفته فرصت مناسبی برای بررسی نقاط ضعف و رفع موانع وحدت میان امت اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با با بیان این که امروز نیز نظام مقدس جمهوری اسلامی همه توان خود را برای تحقق وحدت عملی میان مسلمانان به کار گرفته، بیان داشت: همراهی سایر کشورهای اسلامی با ایران اسلامی به منظور رسیدن به یک وحدت عملی می تواند بسیاری از توطئه ها علیه امت اسلامی را خنثی کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha