سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
استاد اياد الزهيري نماینده دانشکده کوفه در شورای استان نجف اشرف

حوزه/ اياد الزهيري نماینده دانشکده کوفه در شورای استان نجف اشرف گفت: وظیفه ما است که از نقشه های دشمنان برای ایجاد کینه ها و دشمنی ها و توطئه برهم زدن روابط الهی ، غافل نشویم. همه باید امروز نسبت به آنچه در جریان است هوشیار باشیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» اياد الزهيری نماینده دانشکده کوفه در شورای استان نجف اشرف و استاد دانشگاه از کشور عراق در گفت‌وگو با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به بیان سابقه برادری و تاریخی بین دو ملت عراق و ایران و ضرورت هوشیاری در مقابل فتنه های تکفیری و صهیونیستی که اتحاد جهان اسلام را نشانه گرفته اند پرداخت. متن گفت‌وگو بدین شرح است:

 

 

حوزه: لطفا در خصوص مهم‌ترین زمینه های روابط دو ملت و کشور ایران و عراق و روابط علمی بین این دو کشور توضیح بفرمایید.

روابط بین دو کشور ایران و عراق حدیث شریفی را به یاد ما می آورد که مومنان مانند یک جسم واحد هستند که اگر یک عضو آن آسیب ببیند تمام اعضای آن در تب و تابند و به عبارت دیگر اگر عضوی به درد آید تمام اعضای آن در ناراحتی خواهند بود.

بدون تردید روابطی که ما را گردهم می آورد گسترده تر و عمومی تر از روابط سیاسی بین دو کشور ایرا ن و عراق است و پیوند ما عبارت است از ایمان به خدا و پیروی از آل محمد (ص) و یاری مظلومین و ایستادگی در مقابل ظالمین است و از این رو  بر عهده ما است که بر این مضامین و موضوعات تاکید کنیم؛ موضوعاتی که با اهمیت تر و بالاتر از روابط سیاسی بین دو ملت است و در همین راستا بیشتر دانشجویان عراقی دانشگاه ها به ایران سفر می کنند؛ چراکه در کنار برادران ایرانی احساس امنیت در دین و دنیا می کنند و ما نیز از خداوند می خواهیم که همگی آنها را در اتحاد و علاقه و یکپارچگی یاری کند.

 

حوزه: همانطور که مستحضرید جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تکفیری ها و تروریست ها در کنار ملت و دولت عراق ایستاد. امروز ملت شریف عراق در شرایطی که ایران در تحریم های ظالمانه آمریکا به سر می برد چه خواهند کرد ؟

قطعا دیدگاه ایران والا و محترمانه و مبتنی بر ایستادن در کنار عراق در تمام مراحل و حمایت از ساختار دولت عراق بعد از سقوط حکومت طاغوتی در عراق است که این دیدگاه مستحق و سزاوار احترام و بزرگداشت است.

و محققا آنچه جمهوری اسلامی ایران تاکنون نشان داده جنگ با طاغوت ها در جهان است و این به دلیل دیدگاه حق طلبانه اش ضد طرح های شیطانی است که آمریکا و هم دستان او برای به وجود آوردن هرج و مرج و نابودی کشورهای اسلامی آماده کردند.بنابراین بر افراد منصف در عراق است که با قدرت در کنار برادرانشان در ایران بایستند و من یقین دارم ملت عراق نیز هوشیاری زیادی در این زمینه دارد و رابطه طیب و خوبی با همسایه ما ایران وجود دارد که مثال و نمونه آن محبت و برادری در ایام زیارت ابا عبدالله الحسین (ع) بود که آشکار شد.

و اما وظیفه ما است که از نقشه های دشمنان برای ایجاد کینه ها و دشمنی ها و عدم اجازه آنها برای هر تلاش یا تفکری که روابط الهی و هدف مشترک را در پی دارد، غافل نشویم. همه باید امروز نسبت به آنچه در جریان است هوشیار باشیم و در مقابل دشمنانی که در کمین ما هستند که از جمله آنها رژیم صهیونیستی و هم دستان  این رژیم محسوب می شوند، آگاه باشیم.

 

حوزه: مهم‌ترین اهداف دشمنی و اختلاف افکنی برخی از دولت های عربی همچون عربستان سعودی بین دو ملت ایران و عراق چیست؟

وحدتی که بین دو ملت ایجاد شده  به برکت ابا عبدالله الحسین(ع ) است و این وحدت است که شیاطین زمین را به وحشت انداخته و آنها تلاش می کنند از طریق پراکندن سربازانشان تخم فتنه را بکارند اما هر آتشی که برای جنگ برافروزند خداوند خاموش می کند.

 

و حتما این نقشه ها شکست خواهند خورد، اما به شرط آنکه امت و ملت هوشیار و ثابت قدم بر مسیر حق باشند و ما بسیاری از این نقشه ها و توطئه هایی که شکست خوردند را آزمودیم و آخرین آن داعش جنایتکار بود که به دلیل وحدت مومنین در صفی واحد و خون مومنینی که بر زمین عراق جاری شد، شکست خورد و مناطق مقدس پاکسازی و آزاد شد و همچنانکه هوشیاری و آگاهی باشد عاقبت از آن مقاومین و ثابتین خواهد بود.

 

حوزه: به نظر شما مراسم بزرگ پیاده روی اربعین امام حسین(ع) چه تاثیری بر نقشه ها و توطئه های سعودی، غربی و آمریکایی داشته و در آینده نیز خواهد داشت؟

قطعا زیارت اربعین امام حسین(ع) لطف الهی و عطایی به پیروان اهل بیت (ع) است و دارای اثر بزرگی برای دور کردن نقشه های صهیونیستی و ایادی آنها است که برای مسلمین در نظر گرفتند و خدا راسپاسگزاریم که ما را هدایت کرد و اگر هدایت پروردگارمان نبود ما هدایت نمی شدیم.

 

حوزه: در حال حاضر شاهد آشکار شدن روابط برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی هستیم که یکی پس از دیگری بر ملا می شود به نظر شما اهداف این دولت ها از عادی سازی با رژیم غاصب قدس چیست؟

متاسفانه با تلخی می گوییم برخی از دولت ها و حکومت های عربی خودشان را به اسرائیل فروختند و تمام ارزش های دینی و عربی  را محو کردند و تبدیل به بازیچه ای در دست حکومت های شیطانی شدند. هر آنچه امروز از خرابی و قتل و گرسنگی و حرمان ها در منطقه جریان است نتیجه غده شوم صهیونیستی است و آنچه در حال حاضر از عادی سازی با رژیم صهیونیستی آشکار شده حقیقتی است که از سال ها قبل وجود داشته است.

صریحا اعلام می کنیم که امیدی به حاکمان ظالم نداریم، اما امید ما به هوشیاری ملت های عرب هست و بیدار شدن همت هایشان و غیرتشان است. همچنان که در کلام امام حسین (ع) آمده  که فرمودند "اگر دین ندارید آزاده باشید "  اگر خود را عرب مى دانید به خلق و خوى عربى خویش پایبند باشید.

 

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha