جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی بشیر نجفی و آیت الله سید محمد علی شیرازی

حوزه/ حمید مکارم سرکنسول ایران در شهر نجف اشرف با حضرت آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف دیدار و پیرامون اوضاع امت اسلامی، ملت های کشور های اسلامی، به ویژه تحکیم روابط دو ملت ایران و عراق گفتگو کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حمید مکارم سرکنسول ایران در شهر نجف اشرف با حضرت آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف دیدار و  پیرامون اوضاع امت اسلامی، ملت های کشور های اسلامی، به ویژه تحکیم روابط بین ملت ایران و عراق بحث و گفتگو کردند.

همچنین در خصوص چالش هایی که امت اسلامی با آن رو به رو است و راه های مقابله با توطئه هایی که هدفشان از هم گسستن وحدت اسلامی است، مطالبی گفته شد.

آیت الله بشیر نجفی گفتند: باید از نهضت حسینی در جهت مصالح امت های مؤمن استفاده شود تا عطر هدایت و اصلاح را از امام حسین (علیه السلام) استنشاق کنند.

 

دیدار آیت الله سید محمد علی شیرازی از قم با آیت الله نجفی

آیت  الله سید محمد علی شیرازی و جمعی از فضلا و اساتید حوزه های علمیه ایران با حضرت آیت الله بشیر نجفی دیدار و در خصوص اوضاع امت اسلامی و چالش های پیش رو بحث و گفتگو کردند.

آیت الله نجفی در سخنان خود بر اهمیت وحدت و اتحاد مؤمنین برای شکست تمامی توطئه هایی که هدفشان مخدوش کردن چهره اسلام اصیل است، تاکید کردند و گفتند: مؤمنین برای نشر دین، معرفت و علم تلاش کنند.

 

قیام عاشورا، وحدت میان رسالت محمدی و نهضت حسینی را آشکار کرد

آیت الله بشیر نجفی در دیدار جمعی از مؤمنین از داخل و خارج عراق تاکید کردند: قیام عاشورا، وحدت میان رسالت محمدی و نهضت عاشورا را ثابت کرد؛ چراکه رسول اکرم(ص) علیه جاهلیت قیام کرد و امام حسین(ع) علیه انحراف هایی در دین جدش به وجود آمده بود، قیام کرد.

ایشان همچنین بر اهمیت استفاده بنده از ماه های عبادی و اماکن مقدس برای تزکیه نفس و صعود در پله های تقوا و تقرب به خداوند متعال تاکید کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha