جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی و رئیس موسسه الحکمة

حوزه/ شرکت‌کنندگان در همایش «جایگاه دین در دولت سکولار» در قرقیزستان از گسترش همکاری‌های علمی جامعة المصطفی با دانشگاه‌های قرقیزستان استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجج اسلام و المسلمین رضا شاکری معاون فرهنگی- تربیتی جامعة المصطفی و محسن ملک‌افضلی، رئیس موسسه الحکمة با علی حکیم‌پور، رایزن فرهنگی ایران در قرقیزستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی و رئیس موسسه الحکمة در همایش بین‌المللی «جایگاه دین در دولت سکولار» که چند روز قبل و به همت کمیسیون ادیان قرقیزستان برگزار شده بود، شرکت و مقالات خود را قرائت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حکیم‌پور، در این دیدار درباره فعالیت‌های علمی کشورهای مختلف در قرقیزستان و نیز فعالیت رایزنی فرهنگی ایران در این کشور توضیحاتی ارائه داد و در ادامه خواستار حضور علمی بیشتر نهادهای علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان شد.

وی افزود: خوشبختانه، دانشگاه‌های قرقیزستان برای گسترش همکاری با دانشگاه‌های ایران آمادگی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حکیم‌پور در ادامه ضمن تحسین فضای مثبت موجود در قرقیزستان تأکید کرد: بازتاب این نگاه دموکراتیک در برگزاری همایش «جایگاه دین در دولت سکولار» مشهود بود، چراکه اندیشمندان کشورهای مختلف آزادانه از زوایای گوناگون به موضوع نقش دین و اهمیت آن در بهبود سیاست‌های دولت‌های سکولار منطقه پرداختند که قطعاً به تجارب دولتمردان قرقیزی در مواجهه با فعالیت‌های دینی و نحوه تعامل با آن خواهد افزود.

در پایان این دیدار، معاون فرهنگی- تربیتی جامعة المصطفی از گسترش همکاری‌های علمی دانشگاه المصطفی با دانشگاه‌های قرقیزستان استقبال کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha