پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اسماعیل هنیه

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: به دنبال یک پیمان استراتژیک برای وحدت همه گروه ها هستیم، چرا که مسئله فلسطین مسئله همه مسلمانان و آزادگان جهان است در این راستا اجازه نمی دهیم معامله قرن عملی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، در ارتباط تصویری باکنفرانس بین المللی وحدت تهران، اظهار کرد: این اجلاس در شرایطی برگزار می شود که منطقه ما با دشواری هایی روبرو است، اما این کنفرانس می تواند مژده هایی را هم به ما بدهد. این اجلاس به امت اسلام وحدت می بخشد و شرایط آن را فراهم می کند.

وی ادامه داد: همزمان با این کنفرانس شاهد پیروزی هایی از سوی ملت فلسطین هستیم و در مدت کوتاهی توانستیم پیروزی سیاسی و امنیتی را در مقابله با دشمن به دست بیاوریم. این پیروزی ابعاد استراتژیکی برای مقابله با دشمن و اثرات مثبتی بر روحیات ملت ما دارد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ادامه داد: این کنفرانس بر هویت امت اسلام تأکید دارد و معتقد است که قدس عزت و سربلندی گذشته و آینده امت است. تهران پایتخت سرزمینی است که همراه و همسو با امت اسلام مخصوصاً ملت فلسطین است. این اجلاس پایداری ملت فلسطین را تضمین می کند.

هنیه با بیان اینکه ایران خطوط قرمز آمریکایی ها را رد می کند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصول خودش عمل می کند. به شما اطمینان می دهدم که این نشست نیز نتایج امیدوارکننده ای خواهد داشت. فلسطین موطن و خاستگاه پیامبران است. می خواهم از اینجا به شما اعلام کنم که این سرزمین در معرض بدترین ظلم و ستم ها قرار دارد و همه اصول ادیان آسمانی توسط دشمن صهیونیستی نقض می شود.

وی تأکید کرد: از زبان ملت فلسطین به شرکت کنندگان در این کنفرانس درود می فرستیم، ان شاءالله روزی در فلسطین هم گرد هم خواهیم آمد و به یاری خداوند متعال این زمان نزدیک است. همچنین لازم است اشاره کنم که در سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) باید از آیین وی الگو گرفته و از کینه توزی دوری کنیم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس یاد آور شد: همه مسلمانان باید متحد و مانع رخنه دشمن در پیکیره جهان اسلام باشند. یگانه دشمن جهان اسلام رژیم صهیونیستی است که نسبت به مقدسات این سرزمین بی حرمتی می کند.

وی تأکید کرد: ما هرگونه طرحی که آمریکا بخواهد در این سرزمین به اجرا در بیاورد را رد می کنیم. فلسطین جزئی از سرزمین اسلامی و اسرائیل هم دشمن اول ما بوده و خواهد بود و این دشمن هیچ آینده ای نخواهد داشت و هرگونه عادی سازی روابط با آن را محکوم می کنیم.

هنیه تأکید کرد: مسئله فلسطین همواره باید زنده بماند. بیش از 70 سال است که سرزمین ما به اشغال درآمده است و در این مدت همواره ترور دشمن وجود داشته است. و بیش از دو میلیون از شهروندان ما در غزه در محاصره قرار گرفته و عرصه را بر ملت ما تنگ کرده اند. این اجلاس یک استراتژی اسلامی را ترسیم می کند تا نحوه برخورد با دشمن و مقابله با یهودی سازی قدس را فرا بگیریم. مطمئن هستیم که این اجلاس حامی واقعی قدس خواهد بود. و راه مقابله با دشمن را ترسیم خواهد کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار کرد: به دنبال یک پیمان استراتژیک برای وحدت همه گروه ها هستیم، چرا که مسئله فلسطین مسئله همه مسلمانان و آزادگان جهان است در این راستا اجازه نمی دهیم معامله قرن عملی شود. ما گزینه های لازم علیه دشمن را در اختیار داریم که در رأس آن مقاومت در برابر هر قانونی است که بر ضد کشور ما تصویب شود.

هنیه عنوان کرد: بر لزوم یکسان سازی همه تلاش های اسلامی و عربی برای حل مسئله فلسطین تأکید داریم و گزینه استراتژیک ما هم مقاومت در همه اشکال آن خواهد بود.

وی در پایان گفت: ترامپ نمی تواند به زور قدس را به دست صیونیست ها بدهد همانگونه که بالفور نتوانست یک وجب از فلسطین را به آنها بدهد. همه فلسطین متعلق به ماست و خداوند هم با ماست. همه ملت فلسطین در هر کجا که باشند چشم به راه دستاوردهای این کنفرانس و اتحاد و یکپارچگی شما هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha