جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یوسف الحساینه عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین

حوزه/ یوسف الحساینه عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: روز جهانی قدس در واقع چشم انداز امام خمینی به اهمیت مسئله فلسطین و محوری بودن آن در وجدان و آینده منطقه عربی و اسلامی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، یوسف الحساینه عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: روز جهانی قدس در واقع چشم انداز امام خمینی به اهمیت مسئله فلسطین و محوری بودن آن در وجدان و آینده منطقه عربی و اسلامی است.

وی در گفتگو با پایگاه خبری العهد لبنان گفت: قدس خلاصه درگیری  میان رژیم اسرائیل که مورد حمایت غرب و هم پیمانان عربی و منطقه ای قرار دارد با اسلام ایمانی است که امروز محور و جبهه مقاومت از فلسطین تا لبنان، عراق، ایران، یمن و سوریه مظهر آن بوده و این اسلام در آنها تجسم یافته است.

امام خمینی با نامگذاری روز قدس، فلسطین را زنده نگه داشت

الحساینه ادامه داد: امام خمینی با چشم انداز بزرگی که از اهمیت مسئله قدس به وجود آورد، می خواست مسئله فلسطین را در حافظه تمامی امت و در تمامی جزئیات زندگی ملت ها و امت زنده نگهدارد و نسل های بعدی این مسئله را حفظ کنند؛ چرا که این مسئله در امت عربی و اسلامی و برای تمامی جنبش هایی که به دنبال رهایی از سیطره و سلطه قدرت های غربی بر منطقه عربی هستند، نقش محوری دارد.

عضو ارشد جنبش جهاد تصریح کرد: تا زمانی که امت وحدت نداشته باشد و بر محور قدس جمع نشود و قدس را مسئله محوری و در اولویت خود قرار ندهد، هرگز به استقلال و آزادی نخواهیم رسید و اگر این موارد حاصل شود می توانیم رژیم صهیونیستی را بیرون برانیم.

ایران از زمان پیروزی انقلاب حامی فلسطین بوده و هست

وی در بخش دیگر گفتگو بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران از زمان آغاز انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و در طی چهار دهه به فلسطین متمسک بوده و هست و فلسطین را مسئله محوری جنبش اسلامی و جمهوری اسلامی می داند و در زمینه تسلیحات، آموزش نظامی، مالی و سیاسی از مقاومت حمایت می کند و در سیاست خارجی خود نیز پشتیبان مسئله فلسطین است.

ایران به خاطر حمایت از فلسطین، هزینه سنگینی می پردازد

یوسف الحساینه تأکید کرد: ایران به خاطر ایستادگی در کنار مسئله فلسطین و حق فلسطینی ها هزینه سنگینی را می پردازد و ما این را درک می کنیم، امّا رویکرد جمهوری اسلامی ایران در قبال مسئله فلسطین تاکتیکی نیست، بلکه راهبردی است.

ایران حامی اصلی و محوری مقاومت اسلامی است

عضو ارشد جنبش جهاد، ایران را حامی اصلی و محوری مقاومت اسلامی و فلسطین در فلسطین، لبنان و تمامی منطقه دانست و گفت: ما اطمینان داریم که جمهوری اسلامی از محاصره ظالمانه که روز به روز شدیدتر می شود، رها خواهد شد و آمریکا به دنبال این است ایران را وادار کند تا دست از حمایت فلسطین و مقاومت بردارد، امّا ایران با تجربه و تلاش خود حامی اصلی و محوری مقاومت فلسطین در سال های گذشته بوده است.

ما به توصیه های امام خامنه ای اعتماد داریم

وی تأکید کرد: ما به توصیه های رهبران ایرانی به ویژه امام خامنه ای و راستی رویکرد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه مسئله فلسطین دارای بُعد دینی، اخلاقی و سیاسی است، اعتماد داریم و می دانیم که ایران مسئله فلسطین را جزء مسئله اصلی و اساسی سیاست خود در منطقه قلمداد می کند.

تشکر و قدردانی از حمایت مداوم ایران از ملت فلسطین

عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی از ملت مسلمان ایران و جمهوری اسلامی و رهبری اسلامی به خاطر این حمایت مداوم از ملت فلسطین و مقاومت آن تشکر و قدردانی کرد و گفت: با این حمایت، مقاومت فلسطین به توانایی بالایی رسیده به گونه ای که اگر دشمن هرگونه اقدام احمقانه ای علیه نوار غزه مرتکب شود، ضربه سنگینی بر آن وارد می کند.

مقدسات اسلامی و مسیحی با تهدید یهودی سازی مواجه است

الحساینه در پایان با بیان اینکه شهر قدس به ویژه مقدسات اسلامی و مسیحی با تهدید یهودی سازی مواجه است و دولت رژیم اسرائیل برای یهودی سازی مسجد الاقصی و تجزیه زمانی و مکانی آن تلاش می کند، گفت: ما فلسطینی ها و امت باید از این ملت حمایت کرده و بتوانند در برابر توطئه ها بایستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha