پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

حوزه/ شیخ نعیم قاسم در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی گفت: امام خمینی یک رهبر جهانی است که مرز جغرافیایی را درنوردیده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی با همکاری شهرداری الغبیری مراسم بزرگداشتی را به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با عنوان "فجر امت در سایه خورشید" برگزار کرد.

امام خمینی یک رهبر جهانی است که مرز جغرافیایی را درنوردیده است

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در این مراسم سخنرانی کرد و با بیان اینکه امام خمینی یک رهبر جهانی است که مرز جغرافیایی را درنوردیده است، افزود: علی رغم اینکه امام خمینی حرکت خود را از مکان مشخصی در ایران آغاز کردند، امّا آموزه های آن تمامی جهان را فرا گرفته است.

فرهنگ، مقاومت و عزم و اراده حزب الله برگرفته از آموزه های ولی فقیه در ایران است

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ، مقاومت و عزم و اراده فرزندان حزب الله برگرفته از آموزه های ولی فقیه در ایران است، بیان داشت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷، امام خمینی سفارت رژیم اسرائیل در تهران را به سفارت فلسطین تبدیل کردند.

ایران همه چیز را در اختیار تمامی محور مقاومت قرار داد

عضو ارشد حزب الله ادامه داد: ایران همه چیز را در اختیار لبنان، فلسطین و تمامی محور مقاومت قرار داد و از هیچ کس چیزی درخواست نکرد و تمامی این اقدامات در جهت یاری حق و پیروزی مستضعفان بوده است.

آموزه هایی که امام خمینی حامل آن بودند، برای تمامی بشریت است

وی با تأکید بر اینکه امام خمینی، اراده مبارزه و روح مقاومت را در جان آنها براگیخت تا سرزمین را از لوث وجود صهیونیست های غاصب آزاد کنند، اشاره کرد: آموزه هایی که امام خمینی حامل آن بودند، برای تمامی بشریت است. ما یه رهبری انسانی که ما را از گمراهی به سوی نور و از مادیات به سوی جهان روح و معنویت و از خواری و ذلّت به عزت و از ضعف به قدرت رساند، ایمان داریم.

از زمان انقلاب اسلامی، مسئله فلسطین پیشرفت داشته است

شیخ نعیم قاسم در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: از زمان انقلاب اسلامی، مسئله فلسطین پیشرفت داشته و به جای اینکه به سوی تسلیم و پذیرش اسرائیل قدم برداریم، قدم هایی برداشتیم که به آزادی قدس به شیوه امام خمینی منجر خواهد شد. ایشان گام نخستین نابودی اسرائیل را برداشته و شکست را به پیروزی تبدیل کردند.

تمامی تحولات بعد از انقلاب اسلامی، باعث عقب نشینی اشغالگران و تحقق پیروزی در لبنان و فلسطین شد

عضو ارشد حزب الله تبین کرد: تمامی تحولاتی که بعد از انقلاب اسلامی رخ داد، باعث عقب نشینی اشغالگران و تحقق پیروزی ها در لبنان و فلسطین شد که آخرین آن پیروزی نبرد "سیف القدس" بود و نشان داد که فلسطین یکپارچه است و اسرائیل یا غیر آن نمی تواند حتی یک جزء از آن را غصب کند. در سال ۱۹۸۲ شمار کمی از حزب الله نمی توانستند یک شهرک را آزاد کنند، امّا ما در سال ۲۰۰۰ و در جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ بر رژیم اسرائیل پیروز شدیم.

ما امروز در نهایت قدرتمندی هستیم

وی در ادامه گفت: ما امروز در نهایت قدرتمندی هستیم و اسرائیل را به عقب می رانیم. اسرائیل می داند که ما روز به روز برای برافراشتن پرچم آزادی در لبنان و منطقه قدرتمند تر می شویم.

امام خمینی وحدت اسلامی را بین مسلمانان برقرار کردند

شیخ قاسم با بیان اینکه امام خمینی وحدت اسلامی را بین مسلمانان برقرار کردند، افزود: قبل از آن ما عبارت وحدت اسلامی را نشنیده بودیم، امّا امروز آن را از مردان مقاومت از شیعه و سنّی می شنویم.

امام خامنه ای، مظهر امام خمینی و رهرو راستین ایشان هستند

معاون دبیرکل حزب الله در پایان بیان داشت: ایران به لبنان و محور مقاومت همه چیز داد و از کسی چیزی نگرفت. ایران با حمایت خود محور مقاومت را رهبری می کند و به دنبال عملی کردن مبانی انسانی است. امام سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، مظهر امام خمینی و رهرو راستین ایشان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha