شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ نعیم قاسم

حوزه/ شیخ نعیم قاسم گفت: ایران به ما کمک نمی‌کند که تابعش باشیم؛ چرا که نیازی به این مسئله ندارد، بلکه برای این است که با هم مسیر انسانی و اسلامی را در منطقه جاری سازیم و این حق ملت های منطقه است که آزادانه زندگی کنند و راهشان را خود انتخاب کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله در مراسم چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که از سوی تجمع علمای مسلمان برگزار شد، گفت: زمانی که به پیرامون خود می نگریم می بینم که مسئله فلسطین مسئله بزرگ ماست و زمانی که به درد ها، رنج ها، جنگ ها و سختی هایی که منطقه ما را احاطه کرده مراجعه می کنیم، می یابیم که دلایل آن به اشغالگران اسرائیلی بر می گردد که از سوی استکبار حمایت می شود و اسرائیل ریشه تمامی مشکلات است.

 وی ادامه داد: هر کس گمان می کند که اسرائیل فلسطین را اشغال می کند متوهم است؛ در واقع رژیم اسرائیل از فلسطین به عنوان سکویی برای اشغال منطقه و جهان اسلام استفاده می کند و تلاش می کند این اشغالگری را به تثبیت برساند.

شیخ قاسم با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از تمامی راه حل های سازش کارانه که در مراحل مختلف مطرح کرده برای زمینه سازی در جهت اشغالگری و تثبیت خود در منطقه استفاده نموده است، افزود: این راه حل ها در واقع مراحلی برای بلعیدن اراضی اشغالی فلسطین توسط اسرائیل با حمایت بین المللی بود.

معاون دبیرکل حزب الله مقاومت مسلحانه را تنها راه حل عملی دانست و گفت: با وجود اینکه شیوه های مختلف مقاومت مطلوب است، من نمی گویم شیوه های مختلف مقاومت؛ چون زمانی که می گویم تنها راه حل؛ برای این است که مشخص شود مقاومت مسلحانه پایه و اساس است و مقاومت های دیگر از کارآمدی و قدرت سلاح مقاومت برای آزادی فلسطین حمایت می کنند، لذا استکبار جهانی تنها زبان مقابله را می فهمد و نمی توان برای رسیدن به راه حلی سیاسی برای منطقه به آمریکا و اسرائیل اعتماد کرد.

وی در ادامه گفت: باید به ملت قهرمان، مجاهد، صبور و مقاومت فلسطین بگوییم که شما معامله قرن را قبل از اینکه به وجود بیاید، از بین بردید و آن را در ایستگاه اولش در نشست منامه متوقف کردید. ترامپ سعی کرد معامله قرن را در دو مرحله رونمایی کند؛ اول به صورت اقتصادی و از طریق جذب و فریب دادن و دوم به صورت سیاسی برای ترسیم تصویر جدیدی برای منطقه.

شیخ قاسم بیان داشت: نشست منامه به خاطر عدم موافقت و عدم مشارکت فلسطینی ها به شکست انجامید و حضور آمریکا با تعداد اندکی از کشور های عربی و جهان منجر به تأخیر چند ماهه در رونمایی سیاسی معامله قرن شد؛ چراک می بایست این معامله دو یا سه هفته بعد از نشست منامه رونمایی می شد، امّا در ایستگاه اول شکست خورد و ترامپ هم نمی خواست برخی از نتایج جانبی این معامله را از دست بدهد و قصد داشت از آن به عنوان دستاوزیری برای پیروزی در دور دوم ریاست جمهوری استفاده کند، به سرعت به رونمایی آن در سطح سیاسی روی آورد.

وی با بیان اینکه معامله قرن مرده به دنیا آمده و هیچ دستاوردی برای آمریکا و اسرائیل نداشته است، این سؤال را مطرح کرد که چرا با این معامله مقابله می کنیم در حالی که مرده به دنیا آمده است؟ و گفت: برای اینکه هیچ کس در جهان فکر نکند که امکان اجرای طرح ها، افکار و پروژه هایی که مورد رضایت فلسطینی ها نیست، وجود دارد.

عضو ارشد حزب الله با اشاره به اینکه مقابله ما با این معامله، مقابله فرهنگی، سیاسی و تربیتی است، افزود: این به خاطر این است که اولاً آن معامله به شکست انجامیده و قابلیت اجرایی ندارد و دوم اینکه همگی با شعار آزادی فلسطین متحد شوند و اختلافات ساده و جزئی را کنار بگذارند و سوم اینکه باید محور مقاومت را تقویت کرده و همگی به عنوان محور تلاش کنیم؛ چرا که قدرت، اتحاد و همکاری ما با یکدیگر موجب قدرتمند شدن حقیقی ما و شکست اشغالگران می شود، امّا با تفرقه شکست خواهیم خورد.

این روحانی لبنانی با طرح این سؤال که چگونه استکبار از باطلِ خود دفاع کرده و ما را از حق خود باز می دارد؟ گفت: همه ملت ها، احزاب و رهبران باید زیر پرچم و رهبری جمهوری اسلامی ایران امام خامنه ای باشیم و از اینکه ما را به داشتن رابطه با ایران بخوانند، نترسم؛ چرا که ارتباط با ایران موجب افتخار، عزّت، آزادی و سربلندی است و تجربه ثابت کرده که هرکس در کنار ایران و مقاومت باشد به دستاورد می رسد، سرزمین را آزاد کرده و مقاومت را تقویت می کند تا معادله را تغییر دهیم، پس بدانید بعد از این همه تلاش بزرگ و مؤثر جبهه مقاومت امکان ندارد که به عقب برگردیم و ممکن نیست که شکست ها را بپذیریم و اکنون زمان پیروزی ها به رهبری ولی فقیه و با تلاش مردان مقاومت در تمامی سطوح است و الان زمان شکست پروژه صهیونیستی آمریکایی است که می خواهد خود را بر منطقه ما مسلط کند.

شیخ قاسم در ادامه بیان داشت: محور مقاومت به دو دلیل به پیروزی دست یافته است؛ اول وجود رهبری و دوم وجود مقاومت. بدون این دو عنوان به سختی می توان به چیزی دست یافت، شما می دانید که پیروزی جمهوری اسلامی در برپایی این حکومت بزرگ در سال ۱۹۷۹میلادی موجب تغییرات بنیادین در سطح منطقه و جهان شد، امّا قبل از آن پیمان نامه "کمپ دیوید" در جریان بود و شاخص ها نشان می داد که امور در جهت حذف مسئله فلسطین در جریان است و حمله اسرائیل به لبنان در سال ۱۹۸۲ و انتقال فلسطینی های مبارز به تونس به گمان آنان پایان کار مقاومت بود، امّا در این زمان نور اسلام درخشید و مقاومت دوباره زنده شد و حزب الله حضور خود را اعلام کرد و ایران از جنبش های مقاومت فلسطین و منطقه حمایت کرد.

علت کمک ایران به حزب‌الله چیست؟

وی افزود: ایران از ما حمایت نمی کند که قدرتمند شویم، بلکه می خواهد ما از حق، کرامت و موجودیت خود دفاع کنیم. ایران به ما کمک نکرده که ما تابع آن باشیم؛ چرا که نیازی به این مسئله ندارد، بلکه برای این است که با هم مسیر انسانی و اسلامی را در منطقه جاری سازیم و این حق ملت های ما و منطقه است که آزادانه زندگی کنند و راهشان را خود انتخاب کنند و زیر سلطه استکبار آمریکایی و اسرائیلی نباشند. این مسیر مقاومت است که شهدا  و مجاهدان آن را حمایت کردند و هر بار که ما شهید دادیم، مقاومت ریشه دار تر شد.

معاون دبیرکل حزب الله در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: به مسیر شهادت شیخ راغب، سید عباس، حاج عماد و تمامی شهدای قهرمان و تمامی مجاهدان که خود را در راه خدا فدا کردند و شهدا و فرماندهان فلسطین بنگرید، نتیجه این شهادت و ایثارگری چه بود؟ نیتجه این است که موجب استحکام و قدرت مقاومت و شکست پروژه های استکباری شد؛ چرا که ما محور واحدی را تشکیل می دهیم و شهید حاج قاسم سلیمانی نمادی از این محور است.

وی ادامه داد: آمریکا گمان کرد که با ترور سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس به محور مقاومت ضربه وارد کرده و آن را تضعیف می کند، امّا نتیجه چه بود؟ نتیجه حضور میلیونی مردم ایران و عراق در تظاهرات بود که به معنی زنده کردن دوباره انقلاب و اعلام بیعت دوباره با خط مقاومت است و این تظاهرات میلیونی تمامی ادعا های آمریکا، اسرائیل و غرب را رسوا کرد و نشان دهد که همه با مقاومت، محور مقاومت، مجاهدین و شهدا و استقلال منطقه هستند و می خواهند که تمامی اراضی فلسطین بازگردانده شود.

شیخ نعیم قاسم در پایان گفت: جهاد ما ادامه دارد و ما عاشق شهادت هستیم، پس آنان ما را به چیزی تهدید می کنند؟ تا زمانی که در درون ما روحی است که فریاد حق سر می دهد و زیر پرچم اسلام حرکت می کند، هیچ چیز ما را متوقف نمی کند و به اذن خداوند پیروز خواهیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha