شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مولوی عبدالحمید

حوزه/ مولوی عبدالحمید بر لزوم بازگشت جامعه اسلامی به قرآن و سیره پیامبر اکرم(ص) تاکید کرد و گفت: مشکل بزرگ جهان اسلام آن است که مشکلات، آسیب شناسی نمی شوند؛ بسیاری از کشورهای آباد با جنگ و گرسنگی مواجه می شوند؛ هر ساعت، یک کودک یمنی از گرسنگی می میرد؛ کشور یمن یک کشور آباد بود، ولی چرا به این روز افتاده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» مولوی عبدالحمید، امروز در سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران گفت: برگزاری کنفرانس وحدت با زحمات بسیاری همراه است تا زمینه وحدت گرایی در جهان اسلام را فراهم کند که قابل تقدیر و تحسین است.

وی افزود: امروز در شرایطی به سر می بریم که جهان اسلام با بحران های گوناگون روبرو است و چالش های گسترده ای بر سر راه مسلمانان است که بدترین آنها افراط گرایی و تفرقه و اختلافات است.

امام جمعه مسجد مکی زاهدان بیان کرد: مشکل بزرگ جهان اسلام آن است که مشکلات، آسیب شناسی نمی شوند؛ بسیاری از کشورهای آباد با جنگ و گرسنگی مواجه می شوند؛ هر ساعت، یک کودک یمنی از گرسنگی می میرد؛ کشور یمن یک کشور آباد بود، ولی چرا به این روز افتاده است.

وی گفت: امروز نوبت بررسی دقیق مشکلات است؛ ما ملتی هستیم که شخصیت مان را از پیامبر خاتم(ص) گرفته ایم؛ کتاب ما قرآن و دین ما اسلام است که آمریکا، چین، روس و اروپا آن را ندارد؛ متاسفانه با این ثروت و دارایی چرا به این بن بست رسیده ایم؟

مولوی عبدالحمید اظهارکرد: آیات الهی این مطلب را به ثابت می کند که ملت مسلمان از روح رحمت للعالمین فاصله گرفته ایم؛ همه با پیامبر افتخار می کنیم سیره ایشان در زندگی ما کم شده است؛ امروز روزی است که باید به اسلام و پیامبر و قرآن برگردیم؛ باید برای مسلمانان فراخوانی داده شود که هیچ راهی جز راه پیامبر و قرآن و اسلام نداریم.

وی افزود: کنفرانس تقریب اختیارات قانونی خاصی ندارد، ولی می توانیم از این تریبون به کشورها پیام دهیم که حقوق ادیان و مذاهب را حفظ کنند که اگر چنین شود وحدت و همگرایی به تمام وجه ایجاد خواهد شد.

امام جمعه مسجد مکی زاهدان بیان کرد: نباید فراموش کنیم که ما امت واحده هستیم و باید به این وحدت نیز التزام داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha