پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد سلطانی امام جمعه جورقان

حوزه/ کارشناس فرهنگی گفت: دشمنان دین و مکتب به این نتیجه رسیدند که برای رسیدن به اهداف خودشان تا انجا که می توانند بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند.

حجت الاسلام محمد سلطانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به سیره اهل بیت (ع) در ایجاد وحدت، گفت: آن چیزی که در سیره بزرگان بسیار مشهود است آن که این عزیزان صراحتا همه را به وحدت دعوت می کردند.

وی افزود: در هر جمعی اگر وحدت اتفاق بیفتد نتیجه نهایی، موفقیت در کارها می باشد و هر جا اختلاف حکم فرما بود، تضعیف نیروها دور از ذهن نخواهد بود و هیچ گاه به اهداف خودشان نمی رسند.

حجت الاسلام سلطانی تاکید کرد: تفرقه و اختلاف باعث تضعیف نیروها می شود و به جای آن که نیروها با تمام توان در کنار هم باشند، تمام وقت خود را باید برای رفع مشکلات کوچک قرارمی دهند و مطمئنا به اهداف بلند و بالا نخواهند رسید.

وی به نقشه دشمن برای ایجاد نفاق در امت اسلام پرداخت و گفت: دشمنان دین و مکتب به این نتیجه رسیدند که برای رسیدن به اهداف خودشان تا انجا که می توانند بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند.

این استاد حوزه یادآورد شد: آیات قران به صورت شفاف و روشن همه مسلمانان را به وحدت و ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام دعوت می کند.

 وی با بیان این که با وجود تاکید علما هنوز این اتحاد به صورت عملی محقق نشده است، اظهار کرد: متولیان امر که مردم از آنها حرف شنوی دارند و به نوعی الگو هستند باید برای رفع این مشکل، راهکارهای عملی پیشنهاد کنند.

حجت الاسلام سلطانی تصریح کرد: علمای اهل سنت و شیعه باید در جلسات مشترک با کمک هم به اختلافات پایان دهند و راه درست را در مقابل همه امت اسلام قرار دهند.

وی گفت: دشمن ساکت نمی نشیند و تمام تلاش خود را برای نفوذ در بین صفوف مسلمانان انجام خواهد داد و با کمک عوامل خود جدایی و تفرقه را گسترش می دهد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha