پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام امید سعادتی ، مدیر مدرسه علمیه آیت الله حکیم شیروان

حوزه/ مسئول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: تا پایان امسال ۱۰ نشست علمی با موضوع مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه‌های علمیه در مدارس علمیه شهرستان‌های مختلف این استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام امید سعادتی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست‌های علمی و پژوهشی در مدارس علمیه استان، اظهار کرد: ما برای شش‌ماهه دوم امسال برگزاری 10 نشست علمی در مدارس علمیه خراسان شمالی را تعریف کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه نشست‌های مزبور متناسب با آسیب‌های اجتماعی که از سوی رهبر معظم انقلاب در سفر به استان مطرح شد، برگزار می‌شوند، اضافه کرد: ازجمله این موضوعات مسئله اعتیاد است که مقابله با آن از سوی رهبری مورد تأکید قرار گرفت.

حجت‌الاسلام سعادتی سبک زندگی اسلامی، فضای مجازی و آسیب‌ها و فرصت‌های آن، نشست‌های بصیرتی ویژه 9 دی، موضوعات مرتبط با دهه فجر و انقلاب در مدارس علمیه را ازجمله نشست‌های علمی و پژوهشی دانست که بر اساس برنامه در نیمه دوم سال در مدارس علمیه خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه افزون بر این برگزاری کارگاه‌های مختلفی هم در حوزه علمیه استان برنامه‌ریزی شده است، ادامه داد: مطالب این کارگاه‌ها از سوی اساتید برجسته حوزه علمیه خراسان و قم ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام سعادتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جذب نیروهای پژوهش در مدارس علمیه مختلف خراسان شمالی، افزود: اکنون مسئول پژوهش مدارس علمیه جاجرم، آشخانه، راز، شیروان و امام خامنه‌ای بجنورد منصوب شده و مشغول فعالیت است.

مسئول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه مسئول پژوهش مدرسه علمیه فاروج هم در حال جذب بوده و تقریباً اکنون در استان مدرسه علمیه بدون مسئول پژوهش نداریم، اظهار کرد: به‌زودی زودی کارگاه آموزشی ویژه مسئولان پژوهش مدارس علمیه استان برگزار می‌شود.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان هزار و 200 سال قدمت داشته و اکنون با بیش از 30 هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در 131 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 1395 به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ، فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.

اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال بوده و امسال حدود دو هزار و 600 طلبه خواهر و برادر در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha