پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 بررسی نتایج معجزه‌آسای وحدت در رادیو بلال اوگاندا

حوزه/ دوساعت برنامه زنده رادیويی با نام «بررسی نتایج معجزه‌آسای وحدت» در رادیو «بلال» اوگاندا برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، محمدرضا قزلسفلي، رايزن فرهنگي كشورمان در ايام هفته وحدت اسلامي در استودیوی رادیو بلال کامپالا حضور يافت و به مدت دو ساعت در برنامه زنده آن شرکت كرد.

قزلسفلي در ابتداي اين برنامه میلاد با سعادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) را به دولت و ملت اوگاندا تبریک گفت و در پاسخ به پرسش‌هاي مجری، با اشاره به آیه شريفه 5 سوره مباركه «ابراهیم»، برگزاری مراسم ایام‌الله را ضروری و مفید برای امت اسلامی معرفی دانست و فوايد آن را ذکر کرد.

وي گفت: از جمله فوايد حفظ و احیاء ایام‌الله این است که معارف و تعالیم انسان‌ساز قرآن، اسلام ناب و میراث سازنده شخصیت پیامبراکرم(ص) و اهل البیت(ع) در جامعه منتشر و به انسان‌ها دید، شناخت و بصیرت تشخیص دوست از دشمن را می‌دهد.

رايزن فرهنگي كشورمان در بخش ديگری از اين برنامه زنده رادیويی بيان كرد: یکی از دلايل بدعت نامیدن برگزاری مناسبت‌های دینی توسط گروهی خاص و اندک این است که جهان شاهد اوج‌گیری و درخشش تفکر فرهنگ و معارف اسلامی بیدارکننده از طریق برگزاری مناسبت‌های دینی است؛ بنابراين آن گروه اندک برای جلوگیری از رشد، بصیرت و بیداری مسلمانان تلاش می‌کنند بزرگداشت شعائر و ایام‌الله دینی را بدعت معرفی كنند.

قزلسفلي همچنين با استناد به برخی سخنان حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(دام ظله العالی) در خصوص نقش سازنده وحدت مسلمین، گفت: ظرف چهل سال گذشته مسلمانان و آزادگان جهان از نقشه‌ها و توطئه‌های همه‌جانبه و جامع‌الاطراف استعمار جدید بر اساس سیاست «تفرقه و حکومت» آگاهی و شناخت کافی به دست آورده و به طور معجزه‌آسا دشمنان را در رسیدن به اهداف خود ناامید کرده‌اند.

وی همچنين گفت: هر زمانی که مسلمانان در حال رشد و توسعه همه‌جانبه هستند، دشمنان با استفاده از ابزارهايی که به ناحق در اختیار دارند به ایجاد اختلاف و تفرقه اقدام می‌كنند.

رایزن فرهنگی ايران در اوگاندا ادامه داد: مسلمانان یک امت واحده محسوب شده و دارای اصول اعتقادی مشترکی بوده و ناگزیر هستند دستور «واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا» را با داشتن بصیرت اجرا كنند.

وی سپس درباره وحدت و نقش معجزه‌آسای آن گفت: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) برای تحقق اهداف آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا» از چهل سال پیش تا کنون با آگاهی و شناخت عمیق خود از توطئه‌های شوم و سابقه‌دار دشمنان، بر سیاست‌های وحدت‌بخش اسلام ناب تأکید كرده و زمینه‌های وحدت مسلمین و تقریب مذاهب را فراهم كردند كه نتایج معجره‌آسايی به دنبال داشته و نقشه‌های فریبنده دشمنان اسلام را خنثی کرده است.

قزلسفلی در پايان سخنانش اظهار كرد: سیاست‌های صحیح و وحدت‌بخش رهبری معظم جمهوری اسلامی ایران که منبعث از قرآن، عترت و سنت پیامبر اکرم(ص) است، منجر به این شده است که امت اسلامی با لبیک به ندای وحدت‌بخش ایشان و با اهتمام بیش از پیش به تحقق وحدت، همچنان به طور معجزه‌آسا استوار، مقاوم و مستحکم، خود را در برابر دشمنان عوام‌فریب حفظ كرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha