جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله ناصری

حوزه/ استاد اخلاق حوزه با اشاره به جایگاه پیامبر اسلام(ص)، گفت: در روایت آمده است مَثَل جمیع انبیا، مَثل ستاره است و مثل تو هم مثل خورشید است؛ همۀ ستاره‌ها، از خورشید، نور می‌گیرند، اگر خورشید خاموش شود، ستاره‌ای نیست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله محمد علی ناصری، ظهر امروز در جمع اقشار مردم با اشاره به هفته وحدت و میلاد حضرت رسول الله(ص) به عنوان محور وحدت شیعه و سنی، پیرامون فضایل پیامبر مکرم اسلام(ص)، اظهار کرد: در تعبیری درباره حضرت نبی اکرم صلی الله علیه و آله آمده است« فَانَّکَ شَمْسٌ وَ الاَنْبیاءُ کَواکِبُ؛  تو خورشیدی و همۀ پیغمبرها[به منزلۀ] ستاره هستند.

وی بیان کرد: مَثَل جمیع انبیا، مَثل ستاره است و مثل تو هم مثل خورشید است؛ همۀ ستاره‌ها، از خورشید، نور می‌گیرند، اگر خورشید خاموش شود، ستاره‌ای نیست، یعنی اول شما موجود شدید، سپس آدم، آدم از انوار قدسی شما خلق شده است، همه انبیا، جلوه‌ای از نور مقدس نبی‌اکرم صلی الله علیه و آله هستند.

استاد اخلاق حوزه تصریح کرد: فضائل نبی‌اکرم صلی الله علیه و آله فوق العاده زیاد است؛ از جمله اینکه حضرت نبی‌اکرم صلی الله علیه و آله فرموده است«آدَمُ وَ مَنْ دُونَهُ تَحْتَ لِوَائِی يَوْمَ الْقِيَامَة؛» آدم و جمیع انبیاء بعد از او روز قیامت زیر پرچم من هستند.

وی افزود: چندین روایت در این زمینه وارد شده است که در روز قیامت، حضرت آدم و جمیع انبیای اولوالعزم و غیر اولوالعزم  زیر لوای نبی‌اکرم صلی الله علیه و آله سیر می‌کنند و این، عظمت و أفضل بودن آن حضرت را نسبت به سایر انبیا و اولیا می‌رساند.

آیت الله ناصری افزود: وجود عالم، وجود این همه کهکشان و این همه سیارات و این همه منظومه‌های شمسی، همه و همه از برکات وجودیه نبی‌اکرم صلی الله علیه و آله  است، چه کسی می‌تواند ایشان را تعریف کند؟ حضرت حق می‌فرماید: لَولاکَ لَما خَلقتُ الاَفلاکَ.*اگر تو نبودی، عالم وجود را نمی‌آفریدم.

وی خاطرنشان کرد: در این روایت آمده است، عالم وجود و کهکشان‌ها و ثوابت و سیارات را برای تو و به احترام تو آفریدم و  تو را برای خودم آفریدم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha