جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار  سید محمدتقی سجادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: اگر امروز به فکر منابع طبیعی کشورو استان نباشیم، سالیان بعد در شرایط جبران ناپذیری قرار خواهیم گرفت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،  آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار  سید محمدتقی سجادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم و حجت الاسلام مهدی احمدی نماینده ولی فقیه گفت: غفلت از منابع طبیعی خسارات جبران ناپذیری خواهد داشت.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزود: اگر امروز به فکر منابع طبیعی کشور و استان نباشیم، سالیان بعد در شرایط جبران ناپذیری قرار خواهیم گرفت.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به خشکسالی های سنوات گذشته ی استان ابراز داشت: قم و به طور مشخص حوض سلطان و دریاچه ی نمک از جمله مناطق کویری کشور است که در شرایط بحرانی قرار گرفته و بادهایی که از آن سو جریان یافته آثار منفی زیادی بر روی سلامت مردم دارد، آثاری که کل کشور را در برخواهد گرفت .

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: برای کمک به حفظ منابع طبیعی کشور علاوه بر کمک های دولتی، همت، همدلی و همراهی مردمی نیاز است و مردم بایستی تصور کنند حفظ منابع طبیعی سرمایه ی آنان است. بایستی از معنویت قم استفاده کرد، برای سراسر کشور، و آموزه های دینی مرتبط با حفظ آب و خاک را در سراسر کشور بسط داد.

امام جمعه قم افزود: مردم با مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی و پوشش گیاهی می توانند به حفظ دام و سرزمین خود کمک کنند و پیام روشن ما به مردم این است که حفاظت از آب و خاک از آموزه های دینی است که بسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه های علمیه در پایان از اداره کل منابع طبیعی و مجموعه ی خدوم و دلسوزی که در جهت حفظ منابع طبیعی استان گام برمی دارد، قدردانی کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha