چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه یزد با تاکید بر لزوم استعداد سنجی در مدارس علمیه، گفت: تشکیل کارگروه های علمی در مدارس بسیاری از نواقص و مشکلات را مرتفع می سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، پیش از ظهر امروز اولین همایش کارگروه های علمی مدارس علمیه با حضور مدیران و کادر مدارس علمیه استان در سالن اجتماعات حوزه علمیه یزد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، مدیر حوزه علمیه یزد در این نشست با تاکید بر لزوم تشکیل کارگروه های علمی در مدارس علمیه استان، گفت: شکی نیست که با تشکیل کارگروه های علمی در مدارس، بسیاری نواقص و مشکلاتی که سال های قبل در مباحث مختلف وجود داشته، مرتفع شود.

وی خاطر نشان کرد: کارگروه های علمی می توانند اثرگذاری های بسیاری در موارد مختلف بوجود آورند که نیاز به برنامه ریزی و دقت نظر در این خصوص دارد.

مدرس حوزه علمیه یزد در ادامه با تاکید بر اینکه باید انگیزه را در طلاب برای درس خواندن بوجود آورد، گفت: راهکارهای ایجاد انگیزه را باید به خوبی فهمید تا اینکه سبب شود طلاب در حوزه های علمیه ماندگار شوند و به راه خود به درستی ادامه دهد.

مدیر حوزه علمیه یزد افزود: اینکه برخی طلاب در میانه های راه طلبگی، سربازی امام زمان(عج) را ترک و این سعادت را از خود دریغ می سازند علت های بسیاری دارد که یکی از این دلایل عدم انگیزه کافی برای فرد در جهت ادامه مسیر پر خیر و برکت است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس با اشاره به اینکه مدیران، اساتید و کادر مدارس باید با طلاب به نحوی عمل کنند که طلبه برایشان در حکم فرزند تلقی شود، تصریح کرد: این گونه رفتار مدیران، اساتید و کادر مدارس بدون تردید سبب تقویت روحیه خودباوری و ایمان در طلبه برای طی مسیر طلبگی است.

وی اضافه کرد: اساتید و مدیرانی که نماز شب را بخوانند سبب می شود که طلاب نیز به اهمیت آن پی ببرند و این کار خود یک مسئله انگیزشی است.

مدیر حوزه علمیه یزد با تاکید بر اینکه مباحثه در بین طلاب باید انجام شود، خاطرنشان کرد: انجام مباحثه در مدارس علمیه یکی از الزامات است که اگر به درستی انجام شود، سبب پیشرفت آنان در مقاطع مختلف می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس با بیان اینکه استعداد سنجی در مدارس باید مورد توجه مدیران و اساتید قرار گیرد، عنوان کرد: ما در مدارس  باید طلابی که استعدا حضور در رشته های تخصصی را دارند پیدا کرده و آنها را به سمت پیشرفت سوق دهیم.

برپایه این گزارش، در پایان این مراسم احکام مدیران و دبیران کارگروه های علمی مدارس علمیه یزد به هر کدام از افراد اهدا شد.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha