جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صفر فلاحی

حوزه/ معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) بر لزوم تلاش روحانیون برای معرفی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها تاکید کرد و گفت: حوزه علمیه به برکت حضور حضرت بانوی کرامت در شهر مقدس قم شکل گرفت و توسعه یافت به همین علت باید نسبت به معارف فاطمی نگاهی ویژه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت‌الاسلام صفر فلاحی ظهر امروز در نمازخانه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در جمع کارکنان این مرکز، طی سخنانی با اشاره به جایگاه ویژه حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در میان امامزادگان، اظهار کرد: قبل از هجرت بانوی کرامت که محوریت آن امام رضا علیه‌السلام بوده، هجرت حضرت احمد بن موسی علیه السلام در تاریخ ثبت شده است.

وی با بیان اینکه حرکت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به سمت امام رضا علیه‌السلام یک سفر پر خطر برای ایشان و در حقیقت یک حماسه است، اضافه کرد: وجود شخصیت‌هایی همانند جناب سلمان فارسی و میزان علاقه‌مندی مردم قم به حضرت بانوی کرامت این را نشان می‌دهد که در دهه‌های نخست طلوع خورشید اسلام نشانه‌هایی از علاقه‌مندی به اسلام در ایران وجود داشته است.

معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) تبلیغ توحید و خدامحوری را از پیام‌های مهم هجرت بانوی کرامت خواند و خاطرنشان کرد: ظلم‌ستیزی و مبارزه با حکومت‌های ظالم یکی دیگر از پیام‌های مهم هجرت ایشان بوده است؛ مردم قم بهترین شکل مبارزه با حاکمان ظالم را در زندگی سادات و امامزادگان مشاهده می‌کردند و تا زمانی که این بزرگواران زنده بودند نیز به صورت ویژه تکریم می‌شدند.

وی با تاکید بر اینکه امامزادگانی از جمله بانوی کرامت با اعمال خود اسلام را به درستی تفسیر می‌کردند، مطرح کرد: ترویج علم و دانش از برکات مهم هجرت امامزادگان به ویژه هجرت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها بوده است.

حجت‌الاسلام فلاحی از تلاش حاکمیت ظالم برای جلوگیری از ترویج آموزه‌های دینی توسط امامزادگان یاد کرد و ادامه داد: با وجود تلاش‌های مختلف ظالمان و دشمنان اما همچنان بزرگ‌ترین حوزه علمیه در جوار حرم بانوی کرامت شکل گرفته و اکنون قم به مرکز ترویج آموزه‌های دینی تبدیل شده است.

وی بر لزوم تلاش روحانیون برای معرفی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها تاکید کرد و گفت: حوزه علمیه به برکت حضور کریمه اهل بیت(س) در شهر مقدس قم شکل گرفت و توسعه یافت به همین علت باید نسبت به معارف فاطمی نگاهی ویژه داشته باشد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha