جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتائب حزب الله عراق

حوزه/ گروه‌های مقاومت بزرگترین نقش را در زمینه مبارزه با داعش در عراق ایفا کردند، سردار قاسم سلیمانی در سخنی گفته بود که نیروهای کتائب حزب‌الله باید قدر خودشان را بدانند، سید حسن نصرالله نیز در سخنانی به ضرورت تلاش کتائب حزب‌الله برای انعکاس پیروزی‌های خود در عراق اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم سودانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم که در دفتر کتائب حزب الله در قم برگزار شد گفت: این گروه جهادی از ابتدای تاسیس خود، تبعیت کاملش را از ولایت فقیه اعلام کرده و کتائب حزب‌الله از گروهی مجاهدین تشکیل شد که افتخار مبارزه با رژیم بعثی صدام را داشتند.

وی افزود: بعد از ورود اشغالگران به عراق، جمعی از مجاهدین گروهی را برای مبارزه با اشغالگران تشکیل دادند، حمایت آمریکا از صدام در مقاطع مختلفی صورت گرفت که نقطه عطف آن در انتفاضه شعبانیه مردم عراق در سال 1991 بود و آمریکا در آن زمان در برابر حرکت انقلابی مردم عراق برای سرنگون کردن حکومت صدام ایستاد.

فرمانده ارشد کتائب حزب‌الله عراق با اشاره به جنایات متعدد آمریکایی ها در کشورهای مختلف گفت: تاریخ نشان داده است که آمریکایی‌ها با مردم عراق نیستند و فقط به منافع خودشان فکر می‌کنند، ادعای آمریکا مبنی بر آزادسازی عراق دروغ بود و آمریکایی فقط به دنبال ایجاد یک حکومت در عراق برای تامین منافع خود بودند.

*نقش بارز گروه های مقاومت در مبارزه با داعش در عراق

وی افزود: آمریکایی‌ها اعتراف کردند که شکست بزرگی در عراق خوردند و این به دلیل مبارزه نیروهای مقاومت و شهدای آن‌ها بود؛ هدف آنان از اشغال عراق در حقیقت ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که بحمدالله موفق نشدند.

*گروه‌های مقاومت بزرگترین نقش را در زمینه مبارزه با داعش در عراق ایفا کردند

فرمانده ارشد کتائب حزب‌الله عراق افزود: گروه‌های مقاومت بزرگترین نقش را در زمینه مبارزه با داعش در عراق ایفا کردند، سردار قاسم سلیمانی در سخنی گفته بود که نیروهای کتائب حزب‌الله باید قدر خودشان را بدانند، سید حسن نصرالله نیز در سخنانی به ضرورت تلاش کتائب حزب‌الله برای انعکاس پیروزی‌های خود در عراق اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سودانی با اشاره به گروه‌های مقاومت در عراق اظهار کرد: این گروه‌ها با یکدیگر هماهنگی خوبی در عراق دارند و الحشد الشعبی نقش مؤثری در این زمینه ایفا کردند، کتائب حزب‌الله با کمتر از دو هزار مجاهد اشغالگران آمریکایی را از عراق بیرون کرد، این گروه در مرحله مبارزه با آمریکا و داعش شهدای زیادی تقدیم اسلام کرد.

وی در ادامه با اشاره به فشارهای متعدد بر نیروهای مقاومت افزود: فشارهای آمریکا بر روی کتائب حزب‌الله وجود دارد ولی این فشارها ان شاء الله تأثیری نخواهد داشت و تحت فشار تسلیم زورگویان نمی شود، این رفتارها نشانه عجز و ناتوانی آمریکا در میدان نظامی و فرهنگی و سیاسی است و این کشور به همین دلیل به سراغ تحریم‌های اقتصادی رفته است.

*نخستین عملیات کتائب حزب‌الله علیه اشغالگران آمریکایی

فرمانده ارشد کتائب حزب‌الله عراق خاطر نشان ساخت: نخستین عملیات کتائب حزب‌الله علیه اشغالگران آمریکایی در سال 2003 پس از گذشت 6 ماه از اشغال عراق صورت گرفت، در آن زمان 150 هزار نظامی آمریکایی در عراق حضور داشتند. به این رقم 46 هزار نظامی آمریکا و هزاران نظامی از کشورهای دیگر هم باید اضافه کرد و تعداد نظامیان اشغالگر خارجی در عراق به 250 هزار نفر رسید.

فرمانده ارشد کتائب حزب‌الله عراق افزود: در زمان اشغال عراق علاوه بر نظامیان آمریکایی، شرکت‌های امنیتی خارجی در این کشور حضور داشتند و 160 هزار مزدور خارجی از این شرکت‌ها در عراق مشغول به فعالیت بودند و این مزدوران برای کشتار مردم عراق تلاش می‌کردند.

*سفارت آمریکا در عراق بزرگترین سفارت جهان

حجت‌الاسلام والمسلمین سودانی با اشاره به سفارت آمریکا بعد از اشغال عراق در بغداد اظهار کرد: بزرگترین سفارت آمریکا در جهان در بغداد است و این سفارت سه هزار کارمند رسمی دارد.

وی ادامه داد: جورج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا برای نخستین بار به وجود کتائب حزب‌الله در صحنه نبرد با اشغالگران اشاره کرد، همچنین این گروه مورد اشاره سید حسن نصرالله هم قرار گرفت.

فرمانده ارشد کتائب حزب‌الله عراق افزود: این گروه از سال 2007 با استفاده از موشک اشتر، شروع به هدف قرار دادن مستقیم پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق کرد و تلاش گروه‌های مقاومت از جمله کتائب حزب‌الله منجر به عقب نشینی نظامیان آمریکایی از عراق شد.

*تعداد تلفات اشغالگران غربی در عراق

حجت‌الاسلام والمسلمین سودانی در پایان با اشاره به آمار تلفات اشغالگران در عراق گفت: چهار هزار و 487 نظامی آمریکایی، 179 نظامی انگلیسی و 139 نظامی از کشورهای دیگر براساس اعتراف خود اشغالگران در عراق کشته شدند که البته براساس آمار مقاومت آمار کشته شدگان آمریکایی در عراق به 32 هزار نظامی رسد.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha