جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بلندی های جولان

حوزه/ در پی تصمیم آمریکا مبنی بر پیوستن بلندی های اشغالی جولان در خاک سوریه به رژیم اشغالگر صهیونیستی کشورها و سازمان های بین المللی به این اقدام اشغالگرانه واکنش نشان دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه در پی تصمیم آمریکا مبنی بر پیوستن بلندی های اشغالی جولان در خاک سوریه به رژیم اشغالگر صهیونیستی کشورها و سازمان های بین المللی به این اقدام اشغالگرانه واکنش نشان دادند.

سازمان ملل:

سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد که این سازمان به قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی در مورد جولان اشغالی پایبند خواهد بود.

فرحان حق تصریح کرد که بلندی‌های جولان به موجب قوانین بین‌المللی یک منطقه اشغال شده است و حاکمیت "اسرائیل" بر این منطقه نامشروع و غیرقانونی است.

اتحادیه اروپا:

سخنگوی اتحادیه اروپا تاکید کرد که این اتحادیه هرگز حاکمیت "اسرائیل" بر جولان اشغالی را به رسمیت نمی‌شناسد.

 'مایا کاسیانچیچ' با اشاره به اینکه موضع اتحادیه اروپا در مورد بلندی‌های اشغالی جولان تغییر نخواهد کرد، تاکید کرد که به موجب قوانین بین‌الملل، اراضی اشغالی 1967 از جمله جولان تحت هیچ عنوانی به عنوان بخشی از "اسرائیل" به رسمیت شناخته نخواهد شد.

روسیه:

روسیه نیز تاکید کرد که هرگز حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های اشغالی جولان را نخواهد پذیرفت.

اولیگ موروزوف، از نمایندگان پارلمان روسیه با اشاره به این مطلب تصریح کرد که رئیس جمهور آمریکا جامعه جهانی و کشورهای عربی را به خشم آورده است و 3 هدف را دنبال می‌کند: تقویت روابط با "اسرائیل"، تقسیم جهان عرب و هدف قرار دادن سوریه.

اتحادیه عرب:

دبیرکل اتحادیه عرب خاطر نشان کرد که اظهارات مقامات آمریکایی در مورد به رسمیت شناختن حاکمیت "اسرائیل" بر بلندی‌های اشغالی جولان کاملا مغایر با قوانین بین‌المللی است.

احمد ابوالغیط تصریح کرد که چنین اقدامی اگر هم صورت گیرد، به هیچ وجه الزام‌آور و قانونی نخواهد بود.

وی اظهار داشت که جولان به موجب قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی یک سرزمین اشغال شده و متعلق به سوریه است.

ترکیه:

ترکیه ضمن انتقاد شدید از تصمیم ترامپ در مورد جولان، تاکید کرد که قوانین بین‌المللی متضمن وحدت اراضی هر کشوری است.

ابراهیم قالن سخنگوی رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد که تلاش آمریکا برای مشروعیت‌بخشی به فعالیت‌ها و اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین و جولان به معنی حمایت از سیاست‌های رژیم اشغالگر است و موجب تشدید اختلافات و منازعات خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha