جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رضایی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی گفت: امروز ایمان افزایی و خداباور کردن مردم در اولویت اهداف تبلیغ است، چرا که ویروس الحاد و بی خدایی در کشورهای عربی و حتی ایران در حال گسترش است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی اصفهانی، عصر امروز امروز در جمع مبلغین و مفسران قرآن کریم، در اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان، به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و اظهار کرد: این بیانیه دستورالعملی برای تمدن سازی اسلامی است و در این راستا قرار است همایش «مبانی قرآنی و حدیثی گام دوم انقلاب» در قم برگزار شود که علاقه مندان صاحب قلم می توانند در آن شرکت کنند.

رئیس مدرسه عالی قرآن و حدیث المصطفی(ص) افزود: رهبر انقلاب هیچ گاه تاکنون بر عملی شدن فرمایشات خود اصرار نکرده اند، اما بر عملی شدن بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرده اند.

*اولین شرط تبلیغ عبادت است

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و لزوم تبلیغات قرآنی در این ماه اشاره کرد و افزود: در امر تبلیغ لازم است به مبانی تبلیغ قرآنی، شرایط مبلغ قرآنی، اهداف تبلیغ قرآنی، روش های تبلیغ قرآنی و لوازم و نتایج تبلیغ قرآنی توجه داشت.

رئیس مدرسه عالی قرآن و حدیث المصطفی(ص) اظهار کرد: طبق آیات و روایات مبلغ باید از قرآن درس بگیرد و علاوه بر آن اخلاص، مدارا و گذشت، پاکی و صبوری، تولی و تبری، شجاعت، ایثارگری، هجرت، ایمان و تقوا، دوری از غلو و ادعاهای بیهوده، مبارزه با خرافات، استقامت در برابر مشکلات، توکل، رعایت ادب حتی در برابر افراد بی دین، نیکوکاری، دوری از ظن را سرلوحه کار خود قرار دهد.

*لزوم انجام جهاد کبیر در ماه رمضان

حجت الاسلام والمسلین رضایی اصفهانی با بیان اینکه در قرآن سه نوع جهاد مطرح شده است، تشریح کرد: جهاد اصغر و جنگ نظامی، جهاد کبیر و جنگ فرهنگی به وسیله قرآن و جهاد اکبر و تزکیه نفس در قرآن آمده است، لذا در تبلیغ دین و در ماه رمضان باید به وسیله قرآن و اهل بیت به جنگ فرهنگی و مبارزه فرهنگی پرداخت.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بیان کرد: می توان بحران معیشت که امروز در زیر پوست جامعه زیاد شده است را با راه های شریعت اعم از انفاق، زکات و خمس کاهش داد و با تمسک به قرآن از آلام مردم کاست.

*گسترش ویروس الحاد در جامعه

حجت الاسلام رضایی اصفهانی در ادامه پیرامون اهداف تبلیغ بیان کرد: امروز ایمان افزایی و خداباور کردن مردم در اولویت اهداف تبلیغ است، چرا که ویروس الحاد و بی خدایی در کشورهای عربی و حتی ایران در حال گسترش است.

وی یکی از عوامل بی خدایی به ویژه در بین نسل جوان را فشار اقتصادی و سرخوردگی در اجتماع مطرح کرد و افزود: لازم است پای صحبت جوانان بنشینیم و در خصوص معاد باوری، خدا باوری و ولایت اهل بیت که همتراز رسالت رسول خدا است با آن ها گفتگو کرده و به شبهات موجود پاسخ دهیم.

رئیس مدرسه عالی قرآن و حدیث المصطفی(ص) تبیین ولایت امیرالمومنین(ع) را همسنگ تفسیر قرآن دانست و گفت: مبارزه با طاغوت، عدالت پروری، دوری از خرافات و بصیرت افزایی باید جزء اهداف تبلیغ باشد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه قرآن دست خدمتگزاران به خود را خواهد گرفت، به کتاب 60 صفحه ای آیات تبلیغی و کاربردی بر اساس تفسیر مهر اشاره و خاطر نشان کرد: در این کتاب 60 موضوع جدید و مبتلابه جامعه مانند قرآن و سکولاریسم، مدیریت، رذایل و فضایل، شیطان، بهداشت روانی، بهداشت غذایی و بهداشت جنسی و ... آیات و روایات به صورت دسته بندی آمده است تا کار مبلغان راحت تر شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha