پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ تولیت حرم کریمه اهل‌بیت(س) با تاکید بر اینکه معرفی الگوهای بانوی جهان اسلام باید توسط اقشار فرهیخته جامعه اسلامی دنبال شود، گفت: ترویج سیره زندگانی بانوانی همچون حضرت معصومه سلام‌الله علیها و حضرت زینب علیهاالسلام موجب ترویج سبک زندگی دینی در میان مردم می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در دیدار فرماندهان بسیج خواهران وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف کشور که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی مدیون تلاش‌ها و زحمات بانوان است، مطرح کرد: خدمت بانوان به انقلاب دو برابر خدمت مردان ارزش دارد چراکه این افراد هم خودشان در ایجاد انقلاب و استمرار راهپیمایی‌ها نقش داشته و هم از دامن پاک آن‌ها فرزندانی تربیت شده‌اند که مسیر انقلاب را دنبال کرده‌اند.

تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) اضافه کرد: حضرت معصومه سلام‌الله علیها تنها دختر مجرد از خاندان اهل‌بیت(ع) هستند که چنین حرمی را به خود اختصاص داده و شهر قم را به محل نشر معارف اهل‌بیت(ع) تبدیل کرده‌اند؛ ایشان عالمه و مهاجر الی‌الله بودند که از مدینه به ایران مهاجرت کرده و تاثیرگذاری‌های بسیاری داشته‌اند.

آیت‌الله سعیدی مجاهده فی‌ سبیل‌الله را از جمله دیگر ویژگی‌های بانوی کرامت برشمرد و اضافه کرد: جاسوس‌ها و مأمورانی بودند که حضرت را به صورت مستمر رصد می‌کردند اما ایشان بدون توجه به آن‌ها در مسیر ترویج معارف اهل‌بیت(ع) گام بر می‌داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم یادآور شد: حضرت زینب سلام‌الله علیها به اسارت رفتند اما شخصیت ایشان به اسارت نرفت بلکه حضرت بودند که جایگاه خود را حفظ کرده و بر دشمن تاثیرگذار بودند.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه معرفی الگوهای بانوی جهان اسلام باید توسط اقشار فرهیخته جامعه اسلامی دنبال شود، تصریح کرد: ترویج سیره زندگانی بانوانی همچون حضرت معصومه سلام‌الله علیها و حضرت زینب علیهاالسلام موجب ترویج سبک زندگی دینی در میان مردم می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha