پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 859081
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
حجت الاسلام والمسلمین نبوی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نبوی از اجرای طرح ملی پیوند آسمانی با هدف ترغیب جوانان به ازدواج خبر داد و گفت: این طرح از سوی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در حال اجراست و برای ائمه جمعه و جماعات سراسر کشور نیز ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در نشست خبری تبیین طرح ملی پیوند آسمانی که پیش از ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه در سالن آیت الله حائری مجتمع دارالولایه جمکران برگزار شد، گفت: امروز دشمن به دنبال پیاده سازی قضیه اندلس در ایران اسلامی است و در همین راستا کانون خانواده و زنان جامعه را مورد هجمه قرار داده است.

وی با بیان این که قضیه حجاب اجباری، دختران خیابان انقلاب و از این قبیل قضایا امروز با اهداف سیاسی در جامعه دنبال می شود، افزود: دشمن به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران از طریق اشاعه فساد، بی بند و باری، بی حجابی و ولنگاری است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه الگوسازی زندگی معصومین(ع) برای جامعه به ویژه نسل جوان را بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ازدواج یکی از این الگوها است و اسلام نیز هم جوانان را ترغیب به ازواج کرده و زمینه سازی برای ازدواج را مورد توجه قرار داده است.

وی با اشاره به آداب و رسوم غلط رایج در ازدواج های امروزی، ادامه داد: این نوع آداب و رسوم جوانان را از ازدواج گریزان و زمینه گناه و ناهنجاری های اجتماعی را بسیار می کند و این در حالی است که در دین اسلام تأکید بر سادگی شده و بهترین امر در کارها به ویژه ازدواج سادگی است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به آغاز طرح ملی پیوند آسمانی در مناطق محروم و کم برخوردار با هدف ترغیب جوانان به ازدواج، بیان داشت: حدود 3300 مسجد در کشور داریم که مبلغان طرح هجرت در آنها فعالیت دارند و تصمیم گرفتیم طرح ملی پیوند آسمانی را با تشکیل شورایی در این مساجد متشکل از امام جماعت، مسئول بسیج، نماینده هیأت امنا، نماینده شورای روستا و تعدادی از معتمدین محلی راه اندازی کنیم.

وی گفت: در این شورا، اسامی دختران و پسران که سن ازدواج آنها رسیده و یا سن ازدواج آنها گذشته است، جمع آوری می شود و این شورا با خانواده های این افراد ارتباط برقرار می کنند و با ترغیب و تشویق خانواده ها زمینه های ازدواج را فراهم می نمایند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با بیان این که در این طرح 48 هزار 900 نفر از افرادی که مستعد ازدواج بوده اند، شناسایی شده اند، افزود: با اجرای این طرح تاکنون 19 هزار 488 ازدواج حاصل شده است.

وی اجرای این طرح را یکی از کاردهای خوب مساجد عنوان کرد و ادامه داد: در کنار امر ترغیب به ازدواج، این شورا موفق شده، تعداد 10 هزار و 334 مورد پیشگیری از طلاق در خانواده ها را نیز عملیاتی کند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با اشاره به فعالیت های مبلغان در بحث ازدواج، بیان داشت: حدود 44 هزار سخنرانی با موضوع احکام ازدواج، 55 هزار سخنرانی با موضوع سبک زندگی دینی مرتبط با ازدواج، 44 هزار سخنرانی با موضوع اهمیت و ضرورت ازدواج، 41 هزار سخنرانی در مورد آئین همسرداری و 59 هزار مشاوره ازدواج از سوی روحانیان انجام شده است.

وی با تأکید بر این که متأسفانه بحث ازدواج در جامعه جدی گرفته نشده است، تصریح کرد: پرداختن به این مسأله بسیار ضروری و نیاز است و جا دارد نهادهای مختلف در این عرصه ورود کرده و زمینه ازدواج جوانان را فراهم آورند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در پایان افزود: طرح ملی پیوند آسمانی از سوی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در حال اجراست و همچنین این طرح برای ائمه جمعه و جماعات سراسر کشور ارسال شده است که می توانند نسبت به اجرای آن در سطح استان، شهر و روستاها اقدام کنند.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مصطفی IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    کار خوبی هست ولی زیر ساخت های مورد نیاز رو نداره، برای این کار باید جایگاه هیئت امنا، امام جماعت، فرمانده بسیج تعریف بشه، خیلی از مساجد بین همین عوامل اختلاف هست ولی امیدواریم به لطف این طرح مشکلات حل بشه / نکته بعدی اینکه با بخش نامه نمیشه مسائل رو حل کرد، مجریان نسبت به این امور اعتقاد راسخ داشته باشن اونوقت نیاز به این طرح و این بخش نامه نیست
  • عاصف پور IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    خیلی عالیه اول شغل جوانان
  • صدرا IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    تورو خدا
  • میرزا IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    مشکل مالی حل بشه بقیش حله
  • امیری IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    مشکل مالی را چه کنند چه بسا زوجینی که مدتهاست عقد هستند به علت مشکلات مالی زندگی مشترک را شروع نکردند
  • امیرحسین IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    طرح ...سازی طلاب
  • مهدی IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    خسته نباشید
  • سید IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    این شورا کی تشکیل گردیده که منه امام جماعت خبر ندارم؟
  • مهدی سلمان IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 8
    معرفی و امثال اون رو خود خانواده ها بهتر از این شوراها میتونن انجام بدن.مشکل ازدواج جوانها این نیست. بلکه عمدتا به همون مسائل مادی و مالی برمیگرده که قراره این شورای خارق العاده توش دخالتی نکنه
  • علیمیان IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    1 0
    وااای چه کار شگفت انگیزی... اینایی که گفتی وظیفتون بوده با این لباس در این 40 سال که عمل نکردید در اون مساجد بیهوده
  • مجید IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    خسته نباشی
  • محمد IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    تو مساجد هیأت امنا بحرف کسی گوش نمیدن مخصوصا به حرف حاج آقا
  • مریم IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    خیلییی زحمت میکشید. انگار مشکل نبوده معرفه برای دو طرف! این کارو که خانم مجلسی ها هم انجام میدن
  • مرصوصین IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    سلام وقت بخير،حذف-#ربا-بانكي #ربا جنگ باخداست... به اسم مشاركت مدنى #ربا علنى ميگيرند. سيستم بانكدارى #ربوى سرطانيست كه مرگ خاموش صنعت كشور و نيز بذر نا اميدي در دل صنعتگر و سرد كردن ترسيده شدن بقيه سرمايه گذارن را به مراتب در پيش دارد
  • علی IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    احسنت حاج آقا
  • tabeidi IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    ان شاءالله بشه
  • makau IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
    0 0
    بنگااه هاي مهر و محبت رو دارن راه ميندازن دوباره